• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett måste på resan?

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Ett måste på resan?

Ser snart ut så i Sverige också, större och större men mindre och mindre personer i bilen.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ett måste på resan?

Hur får hon av och på trailern på flakbilen? Med något slags förlängning, mobil båtslip, så går det kanske sjösätta direkt från den lilla bilens tak? Ser i vilket fall extremt bökigt ut och jag skulle kräva tredubbelt traktamente för att köra detta ekipage.
aake
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ett måste på resan?

Desverre har jeg ikke bilde av en standardløsning i Australia: En biltransporthenger med "tak", når ikke bilen står på flaket så kan taket senkes ned til bakken med en vinsj og båthengeren trilles av. Heftig med en Landcruiser på hengeren bak en innredet 12m buss og en 20 fot båt på egen henger på taket av biltransporten.

Tipper den amerikaneren har rampe og vinsj for å laste og losse båthengeren med last på pickupen. Sprøtt med A-frame for det vogntoget der.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ett måste på resan?

Knut,
Det är uppenbart att jag börjar bli gammal som trappar ner mitt utstyr långt innan det är fullrustat. När jag var ung och sprek skulle jag sannolikt funnit detta ekipage intresseväckande men nu blir jag bara trött. Kanske dags att sälja av lite båtar också.
aake
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Ett måste på resan?

Dena lilla fritidsbåt byggdes i Hamburg för en rysk gasmiljardär och kördes därefter till ett varv i Spanien för inredning. Den har ladningsplatta för helikopter och eget försvarssystem. Jag har för mej att dom sa att kostnaden låg på 800mil €
 

Bilagor

  • 15052010136.jpg
    15052010136.jpg
    756,7 KB · Visningar: 14

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Ett måste på resan?

Ett måste på resan?

Öl
Fotoapparat
Pengar
Pass
Hunden

och till sist (för att inte glömma) ev. hustrun :)
 
Toppen