• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett måste för hundarna????

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Ett måste för hundarna

Det bör förbjudas på grund av en brist - avslöjande på förståelse och respekt för djuren.
Vet inte riktigt om kläderna gör mer än irritera hundarna - men värre är bristen på förståelse.

Det har tagits upp huruvida vi ska ha licens för att hålla hund (djur)
Jag kan väl rekommendera.

Likaså är det obligatoriskt för dem som köper djur på djurhemmet att få ett besök fron djur skyddet under en tid efter överlåtelsen.

Hur är det vissa människor behandlar sin bästa vän :msn_question:

Hunden kommer att offra sitt liv för att skydda dig - är det inte respektfullt :msn_question:

:dog:
 
Senast redigerad av en moderator:

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Ett måste för hundarna????

Det hade nog sett bra roligt ut på våran rottis Alice :)
 

Bilagor

  • Alice omg.jpg
    Alice omg.jpg
    212,4 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Ett måste för hundarna????

Denna länk med ett kit för att göra om sin doberman till pudel tycker jag är hejdlöst rolig. Dog Disguise Kits for Breed Specific Legislation

Bakgrunden sägs vara att de tänkte förbjuda "farliga" hundar i Australien, så då ville de ha ett sätt att komma runt det.
Å andra sidan kan det vara en s.k. Urban legend... Roligt är det i alla fall (om man inte överanalyserar saken).

//Stefan
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Ett måste för hundarna????

Tänk vad många hundar skäms när de får på sig ngt sådant, många hundar skäms när man skrattar åt dom och det gör man ju i detta fallet. Jag har ett par hörselskydd till Zimba och folk de bara ställer sig o pekar o skrattar åt det, och skäms det gör hundarna då i alla fall min.Susanne
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Ett måste för hundarna????

Ett måste för hundarna !

Bild från Sofus lådan av sin koppel/hundesnor ( 8 m flexi) och självvald leksaker - han tar dem själv vid vissa tillfällen.
-
Sofus belöning - en morgon ritual som han insisterar - 4 hundkunster/trick - 4 (liten) belöningar - varje morgon - även i husbil.

sofussnor.jpg,sofusritual.jpg

Sofus är Dansk - Svensk - gårdshund + pudel = 8-9 kilo glad och vänlig hund.:dog:

Frun ville ha en pudel igen - jag en dansk-svenskt gårdshund.
På djurhemmet fann vi Sofus 10 månader.
Där var vi tur.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Ett måste för hundarna !

Här är husbil dörren (stängning natt bodel/fordon) till Sofus vagtrum (förarsätet) - han insisterar på att hålla vakt.
Kom hit - make my day :msn_dog: - ;) :D

Sofusvagtrum.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen