• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett lätt beslut att ta för hunden.

D

Deleted member 11118

Guest
Har idag avlivat min hund. Det var ett enkelt och lätt beslut när veterinären berättat om allt han led av. Var på djursjukhuset i går. I idag insomnad.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Ett lätt beslutatt ta för hunden.

Vad klokt av dig och ändå jobbigt. En hund lämnar alltid ett tassavtryck i sin ägares hjärta. Känner med dig. Jag är inne på min femte hund nu så jag vet att saknaden är stor även om beslutet är det rätta.

//Sylvia
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Ett lätt beslut att ta för hunden.

Vi känner med er, det är inte lätt att vara stark och ta beslutet, men det är humant.
Vi tog samma beslut de 5 juni, då vi fick vara GUD åt vår ålderstigna dvärgschnauzer, han blev 16 år.
Vi bestämde då att det fick vara nog med hundar nu, då vi har haft 7 hundar sedan 1966.
Karaktären var inte stark, så nu har vi en ny kompis igen. Åter en dvärgschnauzer född 16/5. Nu gäller det att hålla liv i oss själva så inte vi avlider före hunden. Risken finns när man köper hund i högre ålder, men man är ju friskare när man har en hund enligt forskning.
Nu är det tidiga morgnar igen och skor som finns lite här och där, men det är roligt igen.
Man kan aldrig ersätta en kompis, men det fungerar redan bra med en ny.
Bengt
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.674
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Ett lätt beslut att ta för hunden.

Det gör oerhört ont att skiljas från sin hundvän som genom åren har gett en så otroligt mycket kärlek. Men när hundvännen blir sjuk så är det det enda rätta beslutet att ta fast det är svårt.

Men alla våra hundar som vi har fått skiljas ifrån har det nu bra i Regnbågshimlen.
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Ett lätt beslut att ta för hunden.

Det gör oerhört ont att skiljas från sin hundvän som genom åren har gett en så otroligt mycket kärlek. Men när hundvännen blir sjuk så är det det enda rätta beslutet att ta fast det är svårt.

Men alla våra hundar som vi har fått skiljas ifrån har det nu bra i Regnbågshimlen.

Här är vår kära avlidna vänner nu:

Regnbågsbron

Det finns en bro som går från jorden till himlen och den kallas för Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för dig dör, så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns mat, vatten och solsken och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla får tillbaka sin hälsa och blir unga igen.
De djur som har varit skadade eller handikappade blir åter friska och starka.

Djuren är lyckliga och leker med varandra hela dagarna, det är bara en sak som dom saknar, personen som de älskade och blev älskad av här på jorden

Alla djuren springer omkring och leker tillsammans, tills en dag då någon av djuren plötsligt stannar upp och börjar nosa i luften, öronen står rakt upp och ögonen blir intensiva och nyfikna.
Plötsligt så lämnar ett utav djuren gruppen... han har sett dig.

Han springer allt fortare och fortare. Han nästan flyger fram över det gröna gräset...
Du och din speciella vän möts igen i en lycklig återförening, Ni kramas och pussas om och om igen och lyckan är total..
Ni dansar runt i det gröna gräset och skrattar tillsammans av lycka.

Du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur som så länge har varit frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta.
Ni går över Regnbågsbron tillsammans...
Med vetskapen om att ni aldrig mer behöver skiljas åt.

Skriven av William N Britton
 
Toppen