• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett evigt vifftande i husbilen!

bengtl1

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
13839
Medlemskap
2024
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Var på promenad i Borgholm i helgen och undrade varför vinkar dom inte i husbilarna, tills vi kom på att vår husbil var parkerad flera kvarter i från oss
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Jag såg en husbil som monterat en underarm i plast till vänster om ratten på instrumentbrädan. Såg helt ut som han vinkade. Så praktiskt.:twitcy:
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Jag såg en husbil som monterat en underarm i plast till vänster om ratten på instrumentbrädan. Såg helt ut som han vinkade. Så praktiskt.:twitcy:

Känns som man har en underarm i plast efter allt vinkande...:D

Mötte en bil söder om Tännäs som vi vinkade till...men de pekade båda snett mot oss...
vi fattade ingenting först...så vi stannade och kollade om lyset var trasigt, tills vi kom på att de ville att vi skulle hålla mer åt väggrenen så de fick mer plats :rolleyes:
Så ska man vinka...var tydlig ;)

Boss
 
F

F.d. 55328

Guest
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Klart att man vinkar även till plåtisar. Jag har förmodligen vinkat åt varenda hantverkare mellan Vänersborg och Växjö under det senaste året. Svårigheten att avgöra om det är ett arbetsfordon eller ett fritidsfordon avskräcker inte mig från att hälsa.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Det är ytterst sällan som någon vinkar till en plåtis. Dom tror nog att det är brödbilar:twitcy:
Tillhör nog AH (Anonyma Husbilar = går ej att rehabilitera)
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Jag brukar upptäcka när man är ungefär jämsides att det sitter en massa husbilsfönster på den man möter, så vida det inte sitter en markis och takluckor och parabol och grejer på, då kan man ha en chans att upptäcka det i tid. :twitcy:
Jag gjorde. För stressigt. Nu pluggar jag igen.
 
F

F.d. 13415

Guest
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Upptäckte som trådskaparen, då också vi "provade på" i hyrd husbil hur det vinkades... jättetrevligt tyckte vi och har fortsatt.

Dock har vi vinkat på många brödbilar och andra transportbilar...

Sen har vi nog märkt att på motorvägar vinkas det, heller inte på husvagnar (så klart) och att i de allra största bilarna vinkas det inte alls. Eller knappt i alla fall.

Det är också trevlig att på vilken rastplats som helst får man nya vänner!

Vi kommer fortsätta vinka på er alla.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Vi försöker verkligen att vinka till alla. ... Men i gengäld så har jag vinkat till en del hästtransporter, bussar och varubilar.

Eva

Ha, ha... vilket gott skratt jag fick...lol... Tack Eva : )
Tänker bl.a. på alla buss och spårvagnsförare här i Gbg som vinkar 8 timmar varje dag till alla passerande arbetskollegor. Har ingen aning om hur många vinkningar det kan bli per dag, men om man tänker sig att dessa yrkessförare kör faktiskt 5 dagar i veckan i 52 veckor (minus semester), då slår detta alla rekord med hästlängder.
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Jag skapade en tråd där jag skrev jag så här:

Efter att ha skaffat en HB, har jag snabbt märkt av en positiv attityd hos nästan alla HB-åkare, att man hälsar på varandra vid möten ute på vägarna. Detta gäller även fordon med utländska nummerplåtar.
Det påminner mig att när vi var ute på sjön, där hälsar man att för att "signalera" att allt är OK.

Jag tycker att det är en trevlig gest, som bidrar till ett vänligare bemötande ute på våra vägar.

Likaledes är det trevligt när man kommer till en camping/ställplats när någon vinkar en välkommen. Redan där har man skapat en kontakt. Det slutar oftast med att man tar en kontakt efter man har stannat.

Väl mött ute på våra vägar.Trevliga möten på vägarna".

:
 
F

F.d. 53318

Guest
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Vi har ju köpt den första bilen nu och varit ute en helg som var helt underbar men det roligaste var när jag hämtade den och körde hem. Jag mötte då en likadan och i den satt en kille som vinkade med både armar och ben så då hade man roligt i åtminstone 10 mil efteråt.
Vi har nu ställt in den så jag skall börja träna vänsterarmen med ett vinglas, som någon skrev tidigare, tills vi tar ut den i vår. :)
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Ett evigt vifftande i husbilen!

Blev lite fundersam när jag såg det första gången. Liten nostalgikick från den tiden man åkte MC.

Men då vet jag...

/Marunga
 
Toppen