• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett bra tips!

F

F.d. 20787

Guest
Köpte i november ett mobiltbredands abonnemang från tele2 för 99:- i månaden.
Fördelen med den är att usb modemet inte är bundet till tele2 utan man kan använda vilket kort som helst..

Jag åkte till Pakistan för 4 veckor sedan och tog då med mig modemet, jag köpte då ett kontant kort där och det funkade perfekt! och inte var det speciellt dyrt heller..

Vill man bara kolla mejlen och kolla lite på nyheter så är detta ett riktigt bra sätt. Man kan också ändra inställnigarna på webbläsaren så att inga bilder eller andra krussiduller visar sig. Har för mig att t.ex aftonbladet.se gick från 1mb till typ 0,2 -0,3mb utan bilder.

/Micael
 
A

ALF443

Guest
Sv: Ett bra tips!

Hej Micael!

Jag har också Tele 2 Mobilt internet och tycker det fungerar bra här hemma, men jag har givetvis funderat på hur det skall fungera utomlands.
Du menar att man kan köpa vilket kortabonnamang som helst för att kunna få internetanslutning eller är det speciella kort avsedda för internet?

God fortsättning på det nya året :spinny:
Henry
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Ett bra tips!

i princip samma som till mobiltelefonen skaffa ett startpkt med sim o ladda o surfa om det inte är opratörslåst vill säga

Häls Mikael o Carina
:spinny:
 
F

F.d. 20787

Guest
Sv: Ett bra tips!

Instämmer tidigare inlägget, det är bara att köpa ett kontantkort i vilket land du besöker. Kolla så att du köper det med den bästa täckningen. Sedan kan du behöva inloggnings uppgifter från den mobiloperatören, då är det bara att checka på deras hemsida eller ringa kundtjänst... lycka till!
 
Toppen