• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Ersättningsfönster

Brittmarie & Sune

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Svedala
HBK-Nr
648
Medlemskap
2024
Jag har sökt efter fönster till vår Burstner -99 utan framgång hos skrotar, återförsäljare och husbils- husvagnsvkerkstad. Även verkstaden misslyckades trots två försök direkt med Burstner. Har även letat på nätet bl.a i Tyskland i England. -Inget napp.
Har nu köpt nya Polyplastic ,Roxite från "accessoricampingonline.com" i Italien. Dom har mycket stort sortiment. Affären fungerade utmärkt och frakten var mycket låg. 16,5 euro d.v.s runt 170 SEK för ett kolli som var (175 x 80 x 20 )cm Leveranstid hem till dörren en vecka.
Jag har sett att även "Starlight Delta.com" i Italien har stort sortiment.

Sune


!
 
Senast ändrad:

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Hej du länkar till Polyplastic. Menar du att man kan köpa direkt från dem? Vilken årsmodell har du på din husbil?
Polyplastic fönster till...äldre... husbilar är svåra att hitta så alla tips tas tacksamt emot.
Ett inbrott eller allmän skadegörelse.... o det behövs ett fönster!
 

Brittmarie & Sune

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Svedala
HBK-Nr
648
Medlemskap
2024
Hej du länkar till Polyplastic. Menar du att man kan köpa direkt från dem? Vilken årsmodell har du på din husbil?
Polyplastic fönster till...äldre... husbilar är svåra att hitta så alla tips tas tacksamt emot.
Ett inbrott eller allmän skadegörelse.... o det behövs ett fönster!

Nej jag hänvisar till Accessoricamperonline.com. De säljer ersättningsfönster till bl.a Polyplastic.
Fönstren tillverkas av Euro Accessories i Italien. Polyplastic själva finns eller fanns i Holland. Rotterdam men jag fick ingen kontakt med dem.

Jag köpte enbart fönstren d.v.s ingen ram och inte heller stängningsanordningar.
Vår bil är en Burstner A 530 årsmodell 1999.
Det verkar som att varje husbilsmodell av Burstner har sin egen storlek på fönstren.
Obs att måtten anger måtten på hålet i väggen. Själva fönsterrutan är någon centimeter större.

Även Starlight Delta i Italien tycks ha samma utbud och samma prisnivå.

Sune
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag syftade på ... Bysmeden ..... inlägget.
Hena/heno... lägger in en länk till polyplastc..så firman finns ganska säkert o är förmodligen ganska stor ( 250) anställda.
Men verkar inte tillverka fönster till ca 20 30 år gamla husbilar o husvagnar.
Så det är mycket intressant om du har hittat någon i Italien som kanske tillverkar ersättnings fönster.
Du får väldigt gärna lägga ut mer info här.
T ex om du har någon adress telnr eller annat... gärna om du har något till tillverkaren.... jag tänker för framtida bruk.
Bra att ha info... firmor kan gå i konkurs eller köpas upp o ändra namn.
Ett fönster som jag sett ... då jag smygtittat... är dåligt på många äldre husbilar är det smala avlånga framme på sovalkoven. Jag har också en Burstner men äldre modellen.
Tack för din info kan va ovärderlig om 5 10 år.
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Hej
Det är några år sedan men det är värt att prova. För min del blev det inte att handla men priserna verkade rätt ok.
Mvh
Anders

Från: Ramen | Willemsen Caravans <ramen@willemsencaravans.nl>
Skickat: den 12 februari 2018 11:32
Till: bysmeden@hotmail.com
Ämne:RE: Willemsen Caravan Windows "Windows Bustner"

Good morning,

Unfortunately no pricelist, there are too many options for these windows.
For a quote we would like a picture of the windows and the dimensions.

With kindest regards,

Wouter Stam

Willemsen Caravan en Camper Parts
Boezemweg 51
2641 KG PIJNACKER
Whatsapp +31(0)6-83701671
015-3695775
info@willemsencaravans.nl
Willemsen Caravan en Camper Service | Caravan en Camper Ramen - Caravan en Camper service - Caravan en Camper ramen
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Tack för en mycket intressant länk.
Jag ska försöka ta mig dit nästa gång jag kommer till Nederländerna. ( Verkar segt just nu.... men men. )
 
Toppen