• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter om larm Sicura

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Ska byta bil i vår blev erbjuden ett paket med detta larm någon som har det monterat ? erfarenheter
har inte hittat så mycket om detta larm
 

Tandy 635G

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1141
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Sicura

Hej

Vi har detta larm sedan 2 år sedan. Det har funkat bra. Fördelen är att man slipper ledningar till fönster och dörrar då sensorerna är trådlösa.
Larmet slås på och av med bilens fjärrkontroll. Man kan också utesluta rörelsedetektorn inne i bilen, ex.vis om man lämnar hunden kvar. Likaså på natten som skalskydd.

Vi har 4 givare: Bodelsdörren, 2 garagedörrar, stort fönster. Dessutom larmas bildörrarna således 6 st olika larmgivare + rörelsesensor. Det går att köpa till ytterligare givare.
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Sicura

Tack för ditt snabba svar tål att fundera på tyckte att det var ganska dyrt
ca 12000kr om man räknar bort dom andra prylarna i paketet
vill gärna ha ett larm som ringer upp min mobil vid inbrott
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Erfarenheter om larm Sicura

Hej!

Ett inhopp och en fråga i tråden.
Innebär detta med din montering att man inte kan ha förarhyttens dörrar låsta och larmade utan att även bodelens dörrlarm aktiveras?

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:

Tandy 635G

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1141
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Sicura

Hej,

Beroende på om sensor sitter vid bodelsdörren, så då jag låser bilen med fjärren så larmas alla "öppningar" alltså även bodörren. Antagligen så går det att låsa bara bildörrarna med originalknappen på instrumentbrädan (Ducato).

Det går att koppla till larm till mobilen via en utgång på larmmodulen.

12000 tycker jag låter mycket, jag köpte för lite drygt 5000 och installerade själv.
 
Toppen