• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter från fjällen 2022?

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Har utan att ha egen erfarenhet av det, läst att man också kunde stå någonstans i kanten av parkeringen, dock utan service, är det inte alls möjligt längre?
Jag vet inte vilka restriktioner som finns,lovar kolla.
Tror att jag kan övertyga om det skulle vara svårt,har bra kontakt med den fasta personalen jobbar bara där nu under säsongen.
 

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
345
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Inte en aning. Det är väl snart billigare att köra gasol.

Jag står alltid i det fria här uppe. Med litumbatterier, tre gasolflaskor, en extra toakasett och ett elverk som backup klarar man lätt en vecka utan faciliteter.

Men som sagt, synd att det inte finns så många ställen där det är OK att stå längre. Förhoppningsvis leder lågkonjunkturen till minskad bokning överlag i fjällen, då kanske framförallt Skistar börjar tänka om.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.747
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Inte en aning. Det är väl snart billigare att köra gasol.

Jag står alltid i det fria här uppe. Med litumbatterier, tre gasolflaskor, en extra toakasett och ett elverk som backup klarar man lätt en vecka utan faciliteter.

Men som sagt, synd att det inte finns så många ställen där det är OK att stå längre. Förhoppningsvis leder lågkonjunkturen till minskad bokning överlag i fjällen, då kanske framförallt Skistar börjar tänka om.
Hej
Låter som en bra planering. Vilken storlek har du på elverket?
 

Maija & Veikko

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
14639
Medlemskap
2024
Hej

Fjällen med husbil är tyvärr ingen lyckad kombination. Ont om parkeringar där det inte är parkeringsföbud på nätterna. De få ställplatser som finns är dyrare än en camping. De campingar som finns har få rörliga platser och under högsäsong måste man boka minst en vecka.

Nej, skistar har haft för många bra år nu. Förhoppningsvis tänker de om nu när det blir sämre tider.
 

Maija & Veikko

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
14639
Medlemskap
2024
Grövelfjäll är kanobra med närhet till pulkabacke, slalombackar, liftar, restaurang och servicehus för husbilar / husvagnar. Dessutom är elstolparna alldeles intill shop, backar och restaurang.
 
Toppen