Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tysklandsimport har ett fast pris på tjänsterna (19900 kr + moms).
Snacka om att skära guld med täljkniv.
Detta betyder att du inte har något som helst skydd enligt konsumentköplagen, utan det är tysk lagstiftning som gäller.
[/URL])
Jag får intrycket av ditt inlägg att du anser tysk lagstiftning ger sämre skydd än svensk.
Om detta är korrekt uppfattat... vänligen exemplifiera.
I bilagan till inlägg nr 12 antyder en polis att det skulle vara vanligt med skruvade mätare i husbilar som importeras från Tyskland. Jag är tveksam att det problemet är större med importerade bilar från Tyskland än bilar i Sverige, eftersom det är ett lagbrott att sälja en bil med skruvad mätare i Tyskland, vilket det inte är i Sverige.
Angående avhjälpande av garantifel på vår bil vi köpte ny i Tyskland, har alla uppkomna fel och brister blivit åtgärdade under garantitidens två år. Dessutom åtgärdades två fel som inträffade två resp fem månader efter garantitidens utgång utan kostnad för oss. Så vi har bara gott att säga om hur vi har behandlats av vår tyske leverantör.