• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Erfarenhet av Rapido

F

F.d. 9803

Guest
Hej

Planerar att byta Husbil framöver och besökte därför Elmia i helgen. Fastnade för Rapido, ett märke som jag inte visste så mycket om tidigare. Säljare och produktkataloger i all ära men vad finns det för erfarenheter här på forumet om Rapido. Vi är väldigt sugna på 70 serien och främst modellerna med dubbelgolv ex 7066dF.

Tar tacksamt emot alla synpunkter.

/Anders

F

F.d. 55256

Guest
Sv: Erfarenhet av Rapido

PR husbilar är bra att ha att göra med. Bra service och mycket tillmötesgående. Detaljarbete i inredning av mycket hög klass. Har kört ca 4000 mil med en helintegrerad Fiatmodell och har bara bra erfarenheter av denna. gillar du bilen så köp den, jag tror inte att du ångrar dej.
Ove.G

Senast redigerad av en moderator:

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!
Spontant svar, titta noga på lastförmågan, är tjänstevikten 3100 kg, är lastförmågan 700 kg? Hur mycket extrautrustning kommer till? Går det att väga upp den om det skulle vara så att vi vill lasta för långresa och kanske är fler än två i bilen?
Utöver vikterna är vi mycket nöjd med vår bil som tyvärr är svår att väga upp.
Vänliga hälsningar
Kjelle

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

hej vi har en 2007 90serie inga problem med bilen köpte en 7065+ i helgen pr husbilar är bra firma aldrig några problem klubben är bra :yes::yes::yes::yes:
Hej

Planerar att byta Husbil framöver och besökte därför Elmia i helgen. Fastnade för Rapido, ett märke som jag inte visste så mycket om tidigare. Säljare och produktkataloger i all ära men vad finns det för erfarenheter här på forumet om Rapido. Vi är väldigt sugna på 70 serien och främst modellerna med dubbelgolv ex 7066dF.

Tar tacksamt emot alla synpunkter.

/Anders

F

F.d. 25134

Guest

Hej, vi har en Rapido 7063F, ær mycket nøjda med den. Vi tycker den har allt det vi behøver. Du får gærna ta kontakt om du vill ha mer info.
Hælsningar Ann o Poppe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Som sagts tidigare i tråden, se upp med vikten! En bil med längd på 7.40 och totalvikt 3500 kg går inte att lasta så värst mycket.

F

F.d. 9671

Guest

Vi har en Rapido 983F årsmodell -06 helintegrerad. Vi är mycket nöjd med vår husbil, ett stort garage som passar oss utmärkt. Vi har nu haft den i 3 år och vi har inte haft nåt större problem med den ännu. Alla har vi en egen smak o tycke om utseende o indredningar men vi har tidigare haft en halvintegrerad Detleffs och det var alldeles för lite bagage för oss. Sen är Rapido för vår del bra när den sänkbara sängen är så högt att man kan gå normalt i förarhytten.
Alltid finns det nånting att klandra över inte tror jag någon av oss blir 100% nöjda, men bilen har faktiskt fungerat och det är huvudsaken. Sen är också bra kvalitet i inredningen. Fast vi har 2 hundar som stökar så har klädseln på stoldynorna hållit sin form. Varm är den också på vintern, inga problem. Jag kan garantera att ni gör ett gott val.

Toppen