• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenhet av olika bredbandsabonnemang i Sverige och inom Europa

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Bengtic, Telenor har inte pensionärsrabatt, däremot Tele2 har.

Efter flera samtal med Bedband2 och porteringsproblem, nu är allt löst med hjälp av Telenor. Våra SIM-kort har kommit, mitt gamla nummer flyttas automatiskt på måndag och allt ser lovande ut. Det stora jobbet nu är att gå igenom nödvändiga appar till den nya mobilen, ny Bank-Id, ladda IGO med kartor, ladda ACSI-kartor, osv... Skulle egentligen haft en checklista så man inte saknar något under resande fot, t.ex. Brobizz ska ha giltigt bankkort m.m... Mycket jobb så fort man byter "en pryl" eller teleoperatör. Huh...

Det är så skönt när "något" fungerar så man blir riktigt glad : )
 
F

F.d. 22252

Guest
Bengtic, Telenor har inte pensionärsrabatt, däremot Tele2 har.

Efter flera samtal med Bedband2 och porteringsproblem, nu är allt löst med hjälp av Telenor. Våra SIM-kort har kommit, mitt gamla nummer flyttas automatiskt på måndag och allt ser lovande ut. Det stora jobbet nu är att gå igenom nödvändiga appar till den nya mobilen, ny Bank-Id, ladda IGO med kartor, ladda ACSI-kartor, osv... Skulle egentligen haft en checklista så man inte saknar något under resande fot, t.ex. Brobizz ska ha giltigt bankkort m.m... Mycket jobb så fort man byter "en pryl" eller teleoperatör. Huh...

Det är så skönt när "något" fungerar så man blir riktigt glad : )
Det jag störde mej på var att försäljaren hade mina uppgifter från telenor och utgav sej för att komma från dom sen påstod han att telenor och tele2 hade ett samarbete och att fakturan skulle komma från tele2. Lögn och bedrägeri men frågan är varifrån mina kunduppgifter läckt från telenor till en konkurrent.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det jag störde mej på var att försäljaren hade mina uppgifter från telenor och utgav sej för att komma från dom sen påstod han att telenor och tele2 hade ett samarbete och att fakturan skulle komma från tele2. Lögn och bedrägeri men frågan är varifrån mina kunduppgifter läckt från telenor till en konkurrent.
Exakt samma sak hände mig,men jag har Telia, försäljaren som ringde var från 3,det tog ett tag innan jag insåg att det inte var Telia som ringde,försäljaren gav intryck av att vara från min operatör.
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Det jag störde mej på var att försäljaren hade mina uppgifter från telenor och utgav sej för att komma från dom sen påstod han att telenor och tele2 hade ett samarbete och att fakturan skulle komma från tele2. Lögn och bedrägeri men frågan är varifrån mina kunduppgifter läckt från telenor till en konkurrent.
Precis som så mycket annat är det offentliga uppgifter. Sök på Sök Operatör | PTS E-tjänster så får du fram vilken operatör ett nummer har. Tror dock att "under"operatörer inte visas. I mitt fall har jag Comviq, men det som visas är Tele2. De som vill sälja nya ab till dig har förstås tagit ut en hel lista med nummerserier som de ringer.

/CG
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Telia har inga egna säljare som sitter och ringer runt till folk!!!!
Gör INGA affärer med folk som ringer, sannolikheten är överhängande att ni blir lurade!

Ladda ner gratisappen 180, den varnar för bedragare och säljare!
 

ae.in.gbg

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Jag har använt wifi.se abonnemang med en rut950 med extern antenn (har haft liggandes löst i ett skåp, lagt den på tacket vid riktigt svåra förhållande i otillgängliga dalar i norra Italien o det har funkat superbra! Har varit tvungen att slå av o på spänningen för att starta om vid byte av land, kört Danmark, Tyskland, Österrike o Italien, även byte av vissa regioner har det kräfts omstart. Min 14 åriga son har verkligen uppskattat detta, till skillnad från hans Comviq abonnemang med 15Gbyte per månad, som helt plötsligt bara surfen slutade funka även om han hade drygt 10Gbyte kvar, vi höll på i flera dagar av o till att läsa hjälp sidor med inställningarna mm när vi till slut förstod att vi missat något finstilt om max utland surf (roaming kostnader?)
Mvh
Anders
 
Toppen