• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga EP hydraliska stödben

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
Medlemskap
prova att starta om i boxen. det fick vi göra. man tar i en koppling i boxen. kommer inte just nu vilken.
Enklast är att lossa anslutningen till startbatteriet.

In case of an error message, check whether the handbrake is engaged, whether the ignition is switched on, whether the battery has sufficient voltage, whether the oil level is correct, whether there is any damage to the jacks, and check all the cables.
If this does not lead to a solution for the fault, the fault could be located in the drive units. As the drive unit does not have any repairable parts, you should contact your E&P Hydraulics dealer/installer.
The error mode
If the ignition switch is not switched on or the hand brake is not engaged, the levelsystem cannot be switched on.
If, when retracting the jacks, the pump is running on overpressure for a few seconds, the retracting action should stop (in both manual and automatic mode).
A timer will run, which will count up when the pump is running and count down when the pump is not running. If this timer reaches a value that is too high, the pump will stop running in order to prevent overheating.

Toppen