• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Enkelt fotoprogram

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Hej

Jag ser att några av er "ritar" pilar, cirklar och skriver på bilder och dokument som ni bifogar för att förklara bilden, kartan.

Vad är det för program ni använder?

Söker inte dyra komplicerade program, bara något enkelt, och gärna gratis :D

Hälsar
Kåre

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Enkelt fotoprogram

Om man vill skriva, rita eller lägga till bubblor och annat till bilden direkt i telefonen eller plattan är ett av många alternativ Photogene.

Ta en bild, lägg till text eller dylikt och publicera på på blogg, Facebook eller på detta forum på någon minut, allt med telefon eller platta.

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Tack för alla tips!

Har ikväll provat runt, och även hämtat en del gratisprogram.

Jag fastnade för Paint.Net:

Paint.NET - CNET Download.com

Har många användbara effekter, som inte är såååå svåra att klara av för en senior! :)

Hälsar
Kåre

F

F.d. 55397

Guest

En liet mer avancerad, men fortfarande gratis, variant är paint.net (Googla så hittar du download).

Kraftfullt med många finesser, men ganska många bra funktioner med enkla knapptryck.

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022

Några tips för Android smartphone? För oss som vågar vägra allt med ett i framför. (Obs, ironi) men ändå vad jag tycker. ;)

Roger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Några tips för Android smartphone? För oss som vågar vägra allt med ett i framför. (Obs, ironi) men ändå vad jag tycker. ;) Roger

Jag har installerat Photoshop Express på min Android men har inte testat den ingående. Man kan tydligen lägga till "artistics effects" på sina bilder.

Många av de mest avancerade apparna kräver Androidmodeller av de senaste och dyraste utgåvorna för att inte "lagga". Därför har jag gått över till iPhone.

Toppen