Per och Agnetha
FD HBK Medlem
Jag undrar hur och om man kan ha en handdriven parabol när man semestrar i Europa? Har aldrig varit i kontakt med parabolsystem (kabel hemma). Automatiska system från 8 till 25 tusen är för dyrt.
/PA
/PA
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad väger parabolen?Visa bilaga 95703
Idag har jag monterat parabolantennen på husbilen. Jag har gjort efter instruktioner och hoppas allt är tätt och sitter bra. Ska skaffa kabelklammor som limmas på taket, vill inte göra mer hål än nödvändigt. I morgon ska vi koppla alla kablar, De är i alla fall tillräckligt långa.
Nu blev husbilen lite högre 2980 mm och lite tyngre, men inom lastvikten.
Nackdelen med en självsökande parabol är att man tittar allt för mycket på TV-skärmen.
Hade en manuell parabol i förra bilen och då blev det mycket mer tid över för andra aktiviteter.