• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En riktig husbilist!

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Under vår hemresa från sydligare nejder korsar vi Tyskland på diagonalen, från Bayern mot Keukenhof. Hittar en fin och avskild ställplats (4€) i Brüggen strax före Holländska gränsen.
Där blir vi granne med denne tyske farbror i sin 24 år gamla folkabuss som gått 60.000 mil, nu på sin andra motor.
Han har rest i Europas alla länder. Nordkap tre gånger bl.a. Övervintrat många år i Marocko.
Rest i USA:s alla stater under 2 år inklusive Alaska, Yukon, Mexiko och Colombia.
Nu var han precis hemkommen efter 7 månader i Portugal, lite ledsen att han haft inbrott två gånger under den tiden.
Han hade bara en vit fläck kvar på Europakartan, Gotland, men dit ska han i sommar :D.
På vår fråga var han tycker det är som allra vackrast svarar han: "tidigare har jag alltid tyckt mest om Norge, men nu är det Alaska som är favoriten. Men det är jobbigt med deras grusvägar, precis som ni hade i Sverige förr".
Han var en gammal lastbilschaffis.

Vilken Gubbe! Tyvärr inte med på bild...

Kanske någon av oss i HBK möter honom på väg till Gotland i sommar?

/Brogu

Bilagor

• P1020284ael.jpg
    P1020284ael.jpg
    75,5 KB · Visningar: 9
Sv: En riktig husbilist!

Vi träffade ett trevligt par från Bremen med denna välutrustade Globetrotter i Den Oever i Holland.
De var nästan ständigt på resande fot.

Bilagor

• Mosel -12 (48).JPG
    Mosel -12 (48).JPG
    4,5 MB · Visningar: 5
  • Mosel -12 (49).JPG
    Mosel -12 (49).JPG
    3,6 MB · Visningar: 1
Tillbaka
Toppen