• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En norrlänning till

Max&Kerstin

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2025
Hej alla :) i Husbilsklubben!
Vi - Max & Kerstin - bor i Umeå och är sedan 2000 husbilsfrälsta, efter 25 år på sjön.
Vi är inne på vår andra husbil, en Detleffs 6773 på mercachassi, den första var en Karmann på VW LT31, båda egen import från Tyskland.
Vi gör minst en längre tur ut i Europa varje år. Enda nackdelen med att bo här uppe är E4 mellan Umeå och Gävle, den är ju bara såå.... men med talböcker går det numera som en dans. En bra bok med någon favorituppläsare så.. vips är man framme. Från Gävle finns det ju sedan flera alternativ att välja.
"Planering är halva nöjet med resan" det håller vi gärna med om. Årets resa har börjat få en hyfsad struktur. Jag återkommer med frågor om erfarenheter av vissa stråk.
Nu ska jag bara försöka komma på hur man lägger in bilder, dels vid plutten och i vinjetten.

Vehere necesse est!!:D

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025
Sv: En norrlänning till

Ja nog märker man att landet är långt när man skall till Europa. Jag har runt 100 mil till Trelleborg och du väl 30 mil till. Åker skåningarna 130 mil söderut kommer dom nog ner till Spanien.
Tur att vi Norrlänningar är ett hårt släkte!
E4 längs norrlandskusten tillhör det tråkigaste man kan åka på, helt klart.
/Nisse

F

F.d. 6095

Guest

Hej!

Vi har ju också E4 i Finland och sträckorna blir nog långa om man kör runt Bottenviken som vi har gjort många gånger när vi besökt Sverige och Norge. Färjeförbindelsen är ju inte som den tidigare varit över Kvarken. Men, har man ett mål i sikte går det alltid bra....det finns ju en hel del att se ifall man ej har bråttom.

Hälsningar från Österbotten!

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025

Hej Macke!
Välkommen till Husbilsklubben, trevligt att se att vi blir fler norrlänningar här!

Och visst är E4 söderut från Umeå rätt så tråkig men den är hyfsat jämn numera.
Västernorrland har också fått upp vägstandarden så att man inte behöver gruva sig för den biten längre.

Stockholm har på något sätt nu blivit lite mindre ocentralt och med den trefiliga vägindelningen känns E4 också lite tryggare.
Men nog är inlandsvägen trevligare att köra.

Välkommen till HBK Macke, vi ses säkert, jag ska hålla utkik efter vår snygga dekal ute på vägarna!

Toppen