• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En fråga regulatorn / flaska frysning?

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Var i Tisdags och fricampa i -18 till 25 grader köld efter ca 1 dygn så började Alde pannan att gå på "tomgång" och värmen sjönk från 22 grader till 12 grader i bilen på några timmar (var ej i bilen så jag vet inte hur snabbt temp. sjönk) Körde in bilen i värmen och prövade pannan i morse då var det full fräs i pannan.
Jag bytte till full gasflaska ca 14 timmar före problemet. Är det gasen eller regulatorn som fryser?
Ha de paffw
Ps vi har - 30 i Kronoby nu Ds!

Sv: En fråga regulatorn / flaska frysning?

Hej,kan bero på om du har Alu-flaska eller komposit.Komposit funkar ej lika bra vid många minus.
Mvh Göran

Hej har vanlig stålflaskor och enkel regulator ingen automatik
paffw

Senast ändrad:

Hejsan
Nu har jag gjort en värmeslinga runt regulatorn. Vi hade på jobbet en ca 30 cm lång 12v värmekabel som det var bara att koppla + och - till, sen tejpade jag fast kabeln på regulatorn isolerade med tyg. Drog strömmen rakt från ena bodelsbatteriet med en brytare samt diodlampa bakom chaufförsstolen'
Tack för svaren H. paffw

Tillbaka
Toppen