• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En fråga om HBK-platser

F

F.d. 58882

Guest
Vad är det för skillnad på tömningsplatser & serviceplatser? Jag frågar eftersom båda finns som OV.2-filer som jag lagt in på min TomTom GO 60 efter att detta nu är möjligt efter en mjukvaruuppdatering.

Bennie

F

F.d. 14324

Guest
Sv: En fråga om HBK-platser

Tjenare Bennsan, minns du om du plockade upp filerna ur Thomas tråd?
I så fall vet nog Thomas bäst men det låter som du har fått in en äldre och en nyare fil med tömningsplatser och den nyaste borde vara den som heter Serviceplatser.
Det gjordes en förändring med kartan i högerkanten för ett tag sedan och det lager/filen som kartan kan exportera automatiskt hette tidigare "Tömningsplatser Husbil" och efter förändringen heter den "Serviceplatser"
Det är en rimlig förklaring men helt säker är jag inte. :)

mvh jocke

F

F.d. 58882

Guest

Jocke

Vet du var man får fram dom senaste uppdaterade OV.2-filerna? Är dom inlagda på något speciellt ställe på hemsidan?

Bennie

F

F.d. 14324

Guest

Den mest aktiva tråd med ov2 filer är den som Thomas knepar och knåpar med:
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/707042
Den uppdateras ofta och följ länken till Thomas inlägg och tryck på dropboxlänken i det inlägget så hittar du flera Ov2-filer.

Ett sätt att hitta olika trådar med filer är att trycka på "POI till GPS" i högerkanten på Hbk:s framsida, därefter trycker man på översta inlägget: Viktigt: Här finns länkar till POI-filer!
Där är vi några medlemmar som presenterar vilka filer vi bygger och man kan trycka sig vidare om man hittar något intressant. :)

mvh jocke

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Sitter i Frankrike och kan tyvärr inte vara till så mycket hjälp, Filen med serviceplatser är från den 21/5, filen som heter Tömningsplatser är från februari så där har Sjöberg rätt, den kommer jag att plocka bort

Go afton från ett 24 gradigt La Rochelle

Thomas

Toppen