• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En dag på tryckeriet...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Idag har jag varit med och sett när bladen till min första bok gick till tryck. En imponerande och häftig upplevelse!
Maskinen som trycker i fyrfärg kostar typ 25 miljoner, 12 meter lång....på en kvart hade den tryckt 3000 ark av de första åtta sidorna i boken...:yes:

Det mest festliga var att se hur dom tog färgtuber med gul, blå röd och svart färg, och tömde rakt ner i en behållare, nästan som i en tecknad serie!

Jag var med och såg de tre första plåtarna, det är totalt trettio som ska tryckas. Dom kör i natt och är klara i morgon bitti. Sedan ska pappret torka, man blåser in ett speciellt torkpulver mellan varje ark, så det blir en luftspalt på någon micrometer. Torktiden är ca 3 veckor. Sedan ska allt skickas till bokbinderiet, där det sedan blir en färdig bok.

/Ludde (Annette)

121005.033.jpg

121005.024.jpg

121005.021.jpg

121005.017.jpg

121005.020.jpg

121005.034.jpg

121005.037.jpg

121005.040.jpg

121005.043.jpg

121005.045.jpg

121005.051.jpg

121005.055.jpg

121005.057.jpg

121005.060.jpg

121005.075.jpg
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: En dag på tryckeriet...

Riktigt STORT grattis!
En kick att se sina bilderi tryck! Måste vara extra häftigt med en hel bok, dessutom!
Hoppas att du blir nöjd med resultatet!

Vh

SoT
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

Hej annette!
Önskar dig all lycka till nya boken det är du värd, jättekul och du är en helt suverän fotograf.

Mvh
Pilot:):):):):)
 
T

Teddi

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

ja själv ligger bra till,,
ja ligger i den gruppen
att den som väntar på nåt göött väntar aldrig för länge,,:D
 
H

hianders

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

Anette! Kul att se dina bilder från tryckeriet!

Hur var det - kan vi fortfarande beställa din bok genom dig, d v s vi HBKare?!! Lägger du ut en lista i såfall?!

Inger/hianders
 
H

hianders

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

Finns under Rabatter och förmåner! Gäller HBK-rabatten fortfarande?

Inger
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

Hej Ludde,

Har inte följt med vad din bok handlar om, men jag vet att du varit ute med Sune och tagit en del foto från ovan. Är dom med i boken ?

Hälsningar
Michael Johansson
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.679
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: En dag på tryckeriet...

Det här låter verkligen spännande. Hur känns det att få vara med och se sin bok bli till och hur känns det att få den utgiven. Lycka till och vi är säkra på att det kommer att bli en succé.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: En dag på tryckeriet...

Jo, visst var det kul att vara med och se den! Jag har ju jobbat med detta i snart fyra år. Nu är det bara kul framöver, men också mycket jobb såklart! Jag har ju tagit alla bilder själv, författat all text och trycker på eget förlag, så det har varit ett heltidsarbete som jag har fått sköta vid sidan om mitt ordinarie arbete.
Men nu ska jag äntligen få skörda lite av frukten hoppas jag! :)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.679
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: En dag på tryckeriet...

Hårt arbete tror jag att det har varit och det brukar löna sig. Tänker absolut att köpa ett exemplar och få njuta av fina bilder med trevlig text, så härligt att kunna sitta och bläddra i lugn och ro och njuta. Kanske kan bli en fin present till någon som "har allt".
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

Du har valt ett bra tryckeri. Skickar iväg nästa vecka (hoppas jag) en produktkatalog på 300 sidor som dom ska trycka. Håller på med slutkorr och sen är det bara att göra 300 högupplösta pdf'er, pust.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

Ludde, ska du dit fler gånger be dom öppna en gavel på något av färgverken. Då ser man alla valsarna och deras kugghjul, riktigt imponerat. Pressen dom kör i är en Heidelberg, tysk Rolls i tryckpressar.
 
F

F.d. 50003

Guest
Sv: En dag på tryckeriet...

Roland pressar är inte heller dåliga
 
Toppen