• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elverk

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Vi har ett elverk Dometic TEC 29. Hur är det med serviceintervaller på detta. Var finns närmsta auktoriserade verkstad för service. Vi bor i Borås. (För att garantin ska gälla).

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Elverk

Ni fick nog papper med när ni köpte elverket. Där ska det stå vem som är generalagent för produkten och därifrån ska ni kunna få et servicepprotokoll, allt enligt Svenska Konsumentverket. Men om man är lite mer realistisk och kollar på var elverket är byggt så kan man ofta dra följande slutsatser. Är det Japanskt så räcker det med att byta olja en gång om året, går säkert i tio år även om man skiter i det.. Är det Kinesiskt och självklart har en Honda mmoto som säljaren alltid framhäver så måste oljan bytas minst en gång om året. Ventilerna måste justeras då det är blötjärn i det Kina tillverkade licensbyggda "Honda" motorerna. Är det en Amerikansk Briggs & Stratton motor så får man nog slå ihjäl den med en slägga... Undrar du nåt mer så är det bara att fråga!

F

F.d. 6238

Guest

Hej Eva å Hasse! Vet dom inte det där Ni köpte H-Bilen?

Hoppas att Ni har det bra i Hökensås och Ni använder väl "Elländet" nej ursäkta Elverket.
:twitcy::twitcy: / Kurt.

F

F.d. 55292

Guest

hej eva å hasse har själv ett tec 29 frågade på forsbergs och han trodde att det sa till självt har inte kollat om det stämmer angående service så vet jag inte var man servar

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50042

Guest

Hasse o Eva!

Jag har också ett sådant elverk, levererades med bilen ny nu i augusti. Olje byte efter 20 timmars gång, detta står i instruktionsboken.Oljebytet går till så att du varmkör elverket sedan lossas gummislangen som sitter fast på en blindnippel, sedan vänder du ut slangen och låter oljan rinna ner i ett kärl. Sedan är det bara att fylla på ny olja.
Hälsningar
Bosse

Toppen