• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Eluppkoppling Carthago Chic c-line 2006

namara

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13270
Medlemskap
2024
Hej
För första gången står vi på elstolpe i Frankrike utan att få en till bilen. Stolpen ger el men ingen levererans in i bilen. (Det fungerade igår i Aachen.)
Kanske nåt säkringsfel.? Frågan är var sitter säkringsautomaten (P270?) i husbilen?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Normalt på tysk produserte husbiler sitter det en inntaks central like ved der kontakten er på utsiden. Det finnes noen krav på kabelføring mellom disse to stedene, så det er lettest å følge kabelen fra inntak til central.
 

namara

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13270
Medlemskap
2024
Var satt den. Spekulerar på en liknande.
Vi vet fortfarande inte var den sitter.Min man har letat i garderoben, under golvet, i garaget. Vi bor i Portugal och försökte boka en tid med en bilelektriker utanför Lisabon, men det var helt omöjligt före julen. Vi har haft den i garage under vintern och ska lämna in den till bilelektrikern i april.
Vi ringde tidigare till Bengts i Örkelljunga men de kunde inte säga var den sitter. ”Det är så olika”
 
Toppen