• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips elsystem

Burstner

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
29072
Medlemskap
2025
hej har en Concorde Iveco 50 C 2005. är det någon som vet, vart de två kablar är inkopplade, som går till back kameran, de är märkta plus och minus, de är strömlösa, förmodligen till säkringarna men vilken, eller var?
mvh PerH

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
hej har en Concorde Iveco 50 C 2005. är det någon som vet, vart de två kablar är inkopplade, som går till back kameran, de är märkta plus och minus, de är strömlösa, förmodligen till säkringarna men vilken, eller var?
mvh PerH
Kanske lite dumt svar så ursäkta, men ändå för säkerhets skull... Du har väl provat med backen ilagd så att backlampan lyser, för ofta så kommer strömmen till backkameran från backljuskontakten, även om det ev. kan finnas en brytare också så man kan använda den som backspegel.
Lyser backlampan om du lägger i backväxeln.

M.v.h. JANKRO.

Burstner

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
29072
Medlemskap
2025
Kanske lite dumt svar så ursäkta, men ändå för säkerhets skull... Du har väl provat med backen ilagd så att backlampan lyser, för ofta så kommer strömmen till backkameran från backljuskontakten, även om det ev. kan finnas en brytare också så man kan använda den som backspegel.
Lyser backlampan om du lägger i backväxeln.

M.v.h. JANKRO.
hej, jodå det första jag tänkte, har suttit en MXN, troligen från när husbilen var ny. monitorn i husbilen finns inte. Tog bort kameran bak, det kabelslaget är sk signal kablar datakablar och strömlösa. Men upptäckte en kabel som låg innanför inne bakom med plus o minus, troligen har de dragits vid byggnation, inte används därför strömlösa. skulle behöva El schema säkrings dosan, men var-
mvh PerH

Toppen