F
F.d. 17402
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 250
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Adriatik
Husbilsmodell: 650 SP
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Elsystem
Hej vänner! Vill berätta om våra elproblem som drabbade oss på Österlenresan. Var i Simrishamn och hade stått vid Tobisviks camping över natten. På morgonen åker vi in till hamnen och parkerar och går runt lite. När vi ska ta bilen och starta och åka iväg är den stendöd. Ringer en kompis i Skåne Tranås som kommer ner och drar igång oss, bilen startar direkt. Stänger av motorn och startar igen med nyckeln, den startar . Stänger av igen och försöker starta med nyckeln igen , stendöd. Får hjälp av kompisen och dra igång den igen, startar direkt. Åker sen till kompisen och står där över natten med elen inkopplad. När vi kör från Simrishamn indikerar laddningslampan och tomgången är förhöjd till ca 1250 rpm . Nästa morgon åker vi till Ivarssons bil i Tomelilla , får hjälp med test av batteri som är Ok. Dom skickar oss vidare till Ystads Fiatverkstad men dom börjar svamla om fel på generatorn och det finns ju inte i Sverige ,utan måste skickas från Italien , tid kanske en vecka väntetid. Åker till Bengt i Örkelljunga , får prata
med en verkstadskille som hette Tobias Jonsson.han säger om du kan vänta några minuter så ska jag kolla bilen. Han tar bilen och vi blir bjudna på kaffe ,efter en timma kommer han med bilen. Han hade hittat en jordkabel vid växellådan som gått av. Heder åt sådana servicekillar som vet vad ordet service betyder. Nästa gång vi byter husbil gissa var, hos Bengt i Örkelljunga. Tack än en gång Tobias.
Chassiemodell: Ducato 250
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Adriatik
Husbilsmodell: 650 SP
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Elsystem
Hej vänner! Vill berätta om våra elproblem som drabbade oss på Österlenresan. Var i Simrishamn och hade stått vid Tobisviks camping över natten. På morgonen åker vi in till hamnen och parkerar och går runt lite. När vi ska ta bilen och starta och åka iväg är den stendöd. Ringer en kompis i Skåne Tranås som kommer ner och drar igång oss, bilen startar direkt. Stänger av motorn och startar igen med nyckeln, den startar . Stänger av igen och försöker starta med nyckeln igen , stendöd. Får hjälp av kompisen och dra igång den igen, startar direkt. Åker sen till kompisen och står där över natten med elen inkopplad. När vi kör från Simrishamn indikerar laddningslampan och tomgången är förhöjd till ca 1250 rpm . Nästa morgon åker vi till Ivarssons bil i Tomelilla , får hjälp med test av batteri som är Ok. Dom skickar oss vidare till Ystads Fiatverkstad men dom börjar svamla om fel på generatorn och det finns ju inte i Sverige ,utan måste skickas från Italien , tid kanske en vecka väntetid. Åker till Bengt i Örkelljunga , får prata
