• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

elproblem någon som vet?

ullabulla

FD HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Hej. Jag har fått ett elfel som jag inte får någon ordning på.Saken är den att kontrollpanelen indikerar att jag har 220v inkopplat fastän så ej är fallet.Den visar också att bodelsbatteriet laddas,så nu är jag inte säker på om det laddas överhuvudtaget även om jag har ström inkopplat.Det började i höstas när vi stod med ström på en golfbana och strömmen gick när grannbilen satte på sin elpatron.Jag tänkte inte så mycket på det då,men nu upptäckte jag att det inte stod riktigt till.Bilen har stått med ström hela vintern och bodelsbatteriet verkar vara bra ström på,så det borde ju fått laddning.Är det någon som varit ute för detsamma,eller har någon susning om vad som har blivit galet? MVH STEPHAN.:confused:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: elproblem någon som vet?

Hmmm, kan være en enkel sak: panelet fikk en forstyrrelse under strømbruddet. En enkel måte å fikse dette på er å koble fra bobatteriet i et halvminutt - mulig du har en sikring som du kan trekke ut fra holderen for dette. Dette vil resette digitalelekrtonikken i panelet og andre steder i bodelen.
 

ullabulla

FD HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Sv: elproblem någon som vet?

hEJ KNUT jag gjorde en "Norsk" reset ,men felet kvarstod så jag får väl vänta och se om det kommer några andra förslag:confused::confused: Tack för svaret Knut. MVH Stephan.
 
Toppen