• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elpatroninstallation

M

munken

Guest
Hej Undrar om någon har satt in elpatron i äldre bil. Matrialval , elpatron ,etc ev köpt beg grejer Nu har jag ett luftburet system Eura mobil Tänkte göra ett vattenburet system separat En sak jag undrar över är varför man har gummislangar mellan radiatorerna tex varför inte kopparrör i hela installationen Tänkte ha liggande patron i mellangolvet samt även dra rören det mesta av dem där
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Elpatroninstallation

Menar du elpatron till varmvattenberedare, luftvärme, vattenburen värme eller en kombination av dessa? Vad som behövs och hur det installeras är mycket beroende av vad du har för anläggning nu.

Återkom gärna med lite beskrivning av vad du har, och hur du vill att det skall bli, så får du säkert många svar.
 
F

F.d. 25016

Guest
Sv: Elpatroninstallation

Hej. Jo jag kompleterade med en ALDE elpatron (fristående). Köpte några radiatorer och slang och div. småprylar. Där efter satte jag igång och installerade en slinga runt hela bilen. Fungerar väldigt bra faktiskt. Det blev diverse modifieringar för att få till det. Distanskiva vid dinneten. Distansskivor runt sängarna. Lite genomföringshål på div ställlen.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Elpatroninstallation

MickeN,

Fytusan vad det finns duktig folk bland oss. Grattis måste jag säga, tag av min hatt för dig som har klarat ett sånt yrkeskrävande jobb. Jag klarar precies att byta en säkring (om jag hittar den) och är redan stolt över det :holly-1-icon:
 
Toppen