• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Elpanelen slocknar oförklarligt

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Vi får status på HB energi och vatten försörjning genom Votronic panel vilket alltid har fungerat.
Det märkliga är att det räcker att jag stoppar in en 12V laddare för mobilen för att panelen ska slockna och all strömförsörjning ska ”försvinna”. Kablarna går bakom väggen ner till batteriet och om jag ”rycker” lite i kablarna, då kan jag få strömmen tillbaka.

Vad beror felet på? Att huvudkabeln (+) sitter löst? Just nu ser det bra ut men jag vågar inte sätta på mobilladdning längre, kanske inte heller ansluta TVn!

1755592429324.jpeg

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Kolla + anslutningen till batteriet...12V "cigguttag" (jag antar att det som används) med inkopplad mobilladdare har inget med Votronic-panelen att göra. Det är inte mycket ström det drar. Flatstiftsanslutningarna har en förmåga att ärga så du får väl försöka att rucka på dessa. Bäst är att ta loss och sätta de på plats igen...

Toppen