F
F.d. 7621
Guest
När vi kom till ett par campingar och en SP (ställplats) i Frankrike så upptäckte jag att om dom inte har Eurokontakt i elslåpen (den runda blå) så passar inte heller vår jordade kontakt.
Vi ville hyra en sådan specialkontakt. Man sålde dem, inte hyrde ut, för 20 Euro. Det tyckte jag var ocker
och hade den turen att ett uttag var så turligt intryckt att min jordade stickpropp passade
. Deras kontakt har sitt jordstift som en utstickande pinne i vägguttaget.
Det enda som då passar är våra platta 2-stiftskontater som vi har till bordslampor ock liknande. Dessa är ju inte jordade så det är en dålig/farlig lösning.
Till nästa gång vi besöker Frankrike tänker jag ha en sladdstump med vår jordade skarvkontak i ena änden och köpa en stickpropp när vi anläder till Frankrike.
Har någon ett annat bra förslag eller kunskap om samma problem i andra länder?
Hälsningar Rolf Sundström
Vi ville hyra en sådan specialkontakt. Man sålde dem, inte hyrde ut, för 20 Euro. Det tyckte jag var ocker
Det enda som då passar är våra platta 2-stiftskontater som vi har till bordslampor ock liknande. Dessa är ju inte jordade så det är en dålig/farlig lösning.
Till nästa gång vi besöker Frankrike tänker jag ha en sladdstump med vår jordade skarvkontak i ena änden och köpa en stickpropp när vi anläder till Frankrike.
Har någon ett annat bra förslag eller kunskap om samma problem i andra länder?
Hälsningar Rolf Sundström