• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elfel

F

F.d. 4272

Guest
Står nu på Ullared camping och har en " kompis " som har problem med elen, jordfelsbrytaren löser ut vid stolpen. Kom igen nu kamrater så värvar vi en ny medlem.
Vad är problemet???

// Jonny
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Elfel

roslagen.

Tack för hjälpen, vad har vi klubben för, jo dessa duktiga medlemmar som kan rädda en vän i nöd.
Tror vi har knutigt en ny medlem till hbk, han verkade imponerad av den snabba hjälpen, återkommer med resultatet.

// Jonny
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Elfel

Hej.
Jag mötte honom förut, han har inte lyckats lösa felet.
Man blir glad av snabb hjälsamhet och får Tacka för ett försök att lösa grannens problem, han blev imponerad av ditt snabba svar och försöket att hjälpa honom. //Lotta
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Elfel

1. Slå av jordfelsbrytaren o alla säkringar i bilen

2. Prova först att ansluta till en annan stolpe. Jordfelsbrytaren kan vara trasig.

3. Byt anslutningskabeln till en annan som man vet fungerar. Låna en.

4. Om jordfelsbrytaren ej löser nu när snslutningarna till bilen är OK slå till säkringarna i bilen och se till att alla styrningar på 12V sidan är ifrån till panna, kylskåp, laddare

5. Nu borde felet vara lokaliserat.
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Elfel

Tack för alla tips.
Det var övergångsadaptern som krävs på en del campingar som var problemet.
Det blev deras räddning att problemet vart åtgärdat, de hade annars behövt åka hem idag då bodelsbatteriet nu på morgonen nästan var tomt.
Så nu lämnade vi en glad och lättad husbilsägare:)
Vi åker nu vidare för en natt på Gränna parkering.
//Lotta
 
Toppen