En beskrivning på vad som hände min husbil inför viteruppställningen.
Satte på min Ultraheat på 2000 W för uttorkning av bilen och 2 fläktar i Trumavärmaren.
När jag kollar senare luktar det bränd kabel i bilen och ingen el i bilen.
Hittade felet i garderoben där min 2 poliga automatsäkring sitter. en förbindnig mellan säkringen och en sockerbit där alla anslutningar sitter var helt sönderbränd. I plastboxen som säkringen sitter i hade bakstycket smält nästan hål men ej tagit eld. Får nog tacka
flamskyddsmedel att jag har husbilen kvar. Det som förvånar att man iTyskland satt i en så klen kabel, 1.5 M2 se bild. Nu Lagat med grövre kabel.
Från garaget avsäkrat 10A och Jorfelsbrytare som inte löst ut.
Har nu mätt förbrukningen på 220v sidan.
Bara laddaren 0,37A
Med 2 fläktar 0,39A
Ultraheat 2000W 8,22A
Spånningsfall 220v 2v
Jägarn
Satte på min Ultraheat på 2000 W för uttorkning av bilen och 2 fläktar i Trumavärmaren.
När jag kollar senare luktar det bränd kabel i bilen och ingen el i bilen.
Hittade felet i garderoben där min 2 poliga automatsäkring sitter. en förbindnig mellan säkringen och en sockerbit där alla anslutningar sitter var helt sönderbränd. I plastboxen som säkringen sitter i hade bakstycket smält nästan hål men ej tagit eld. Får nog tacka
flamskyddsmedel att jag har husbilen kvar. Det som förvånar att man iTyskland satt i en så klen kabel, 1.5 M2 se bild. Nu Lagat med grövre kabel.
Från garaget avsäkrat 10A och Jorfelsbrytare som inte löst ut.
Har nu mätt förbrukningen på 220v sidan.
Bara laddaren 0,37A
Med 2 fläktar 0,39A
Ultraheat 2000W 8,22A
Spånningsfall 220v 2v
Jägarn