• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elförsjörning

F

F.d. 18414

Guest
handlade 2008 en ny Hymer som var utrustad med 2 sytcken bodelsbatterior Exide G 80 Gel dvs 80 Ah.
Dom första 4,5 ar gick det bra med elförsjörning bl.a. eftersom batterior blev laddad med solceller. Jag kollade laddning o fyllning per Schaudt Ebl 101.
I fjol, alltsa 4 ar efter nyköp sa jag, att kapaciteten minskade.
Medan hela tiden hände ingen djuputtag o undvik att jag ta inte mere end 25-30 % samtuttag av kapaciteten.
För 14 dagar sen var jag i värkstan o dom kollade batterior. Resultat: Bade defekt.
Jag ringde Hymer kundservice i Bad Waldsee o berättade. Som svar fick jag ett hjärtlige skratt da jag fragade om delvis ersättning.
Fran Exide fick jag e-post med uppgift: Exide Gel-Batterie som jag har fungerar genomsnittlig 7 ar - mina defekta vore ovanlig men dom ville inte ersätta nagot o hänvisas till HB Säljaren !
Jag e-postade tillbacka att det är nu slut med handla Exide pga av dalig konsumentbehandling.
Handla Banner AGM.
MvH Wolfgang:mad:

Toppen