• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elektroblock EBL 101 Regulator LR1218 & Panel DT201. Hur?

Astanius

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Skövde
HBK-Nr
29136
Medlemskap
2022
Hej! I vår Hymer från 2010 så sitter det ett Elektroblock EBL 101 och en Panel DT 201 från Schaudt. Har införskaffat en regulator LR 1218 för att kunna koppla solcellen via blocket och kunna se status på panelen. Har nu förstått att man måste in i panelen (DT201) och aktivera funktionen för att kunna se Solcellen och hur den arbetar. Någon som vet hur man gör?
 

Astanius

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Skövde
HBK-Nr
29136
Medlemskap
2022
RTFM....


sidan 12.
Det har jag gjort och det hjälper mig inte! Du får gärna förtydliga hur det ska göras! Som du ser så står det att det är (Optional) och man måste således in i Servicemenyn på panelen(DT201) för att öppna denna funktion. Det är inte gjort från start då bilen inte såldes med solceller från början. Sedan kan jag följa det som står i manualen för panelen. Att läsa manualerna klarar jag och har gjort för samtliga tre enheter men det har inte hjälp mig så här långt.
 
Toppen