• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elektrisk låsning av kökslådor

Bisse

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
494
Medlemskap
2025
Hej,
Jag har sett att det finns elektrisk låsning av lådorna i köksdelen. Tänkte själv eftermontera det i min husbil. Är det någon som känner till vilka komponenter man kan använda och var man får tag på dem?

Sv: Elektrisk låsning av kökslådor

Hver fabrikk har sin løsning, men om det er central lås på lådorna så er det som regel en enkel sak å montere en låsemotor beregnet på bildør. Koblingen for automatisk låsning når en starter bilen krever litt tankegang og en endebryter som kobler ut låsemotoren når lådorna er låste.

Jag monterat två mickrobrytare och en summer matas från D+ helt tillräckligt för mig. Nackdel man får resa på sig och låsa.

Hej!
Kolla codat Husbilar i Fritsla som säljer Dethleffs för att det finns på modell Dethleffs Clobetrotter xli,

MVH
Bertil

Tillbaka
Toppen