• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Electronic ignition

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2025
Hej
Vad betyder detta?
På panelen sitter det en brytare med on o off på. Ledningen går sedan till en liten pillegrej bak på kylskåpet. Försökt goggla om detta men fattade inget. Har det med batteriströmmen eller? När jag tog bort kylen så fanns det en uppbränd brytare för tolv volten. Och kylen funkar inte på gasol. Har tagit ut kylen och kommer att snurra den lite.
Men det där med electronic ignition, undra jag över?
Stefan Lundin

Efter ett par timmars sökande.

Elektronisk tändning för gasolen!
Vad jag inte förstår är. När jag tog loss skåpet så var kablen till brytaren för pillegrejen inte ordentligt ansluten.
När jag körde på gasol så kunde jag känna att det blev varmt på baksidan. Alltså borde gasolen brinna. Och oavsett i vilket läge brytaren står på.
När skåpet fanns på plats fanns inte utrymme att se om det brann någon låga på grund av skyddsplåt, får pröva utan denna plåt en gång.

Stefan

Senast ändrad:
Toppen