• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eldrivet fotsteg som går trögt!

F

F.d. 346

Guest
Hej! Ett litet men irriterande problem. Vårt eldrivna fotsteg har börjat gå trögt igen. Den gjorde så när bilen levererades till oss (begagnad) och då fixade nån kille på verkstan så det funkade. Nu har problemet återkommit. I bruksanvisningen står att man EJ skall smörja lederna men vad jag kan se så är det fullt med "geggamoja"

Fråga: Skall jag smörja mera eller försöka spola rent så det blir torrt igen?
Nån som vet?

Anders :):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Eldrivet fotsteg som går trögt!

SPOLA!
Smörjer du så fastnar skiten ännu mer.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Eldrivet fotsteg som går trögt!

Å vad skönt att höra. Ganska TYDLIGT svar får jag säga!!!:twitcy:

Har du nåt bra tips på HUR man bäst får bort kletet?

Anders :):):):):):):):)
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Eldrivet fotsteg som går trögt!

Kletet?
Om du har en massa klet så kanske någon har smörjt tidigare och då måste du nog använda avfettningsmedel eller liknande för att få bort det som binder.
Det sprutar upp grus och damm i lederna när man kör och man hör tydligt hur det knastrar när man kör ut och in fotsteget så det gäller att spola när man har en vattenslang i närheten.
Har inte kollat så noga hur det ser ut men det kanske är möjligt att fästa något under nedersta trappsteget som täcker en del när trappen är indragen.
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Eldrivet fotsteg som går trögt!

Hej Anders o Jessica!
När ni väl fått bort geggan så kan ni smörja med en tunn siliconspray på sidorna där trappan glider ut och in.Det gör att steget glider lite lättare och det fastnar ingen skit i det.

Lennart
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Eldrivet fotsteg som går trögt!

Ja just det! Silicon-spray måste ju va bra! Då fastnar väl inte smutsen så lätt!
Hoppas bara det slutar regna nån gång så jag kan lägga mig på marken och kolla lite bättre!

Anders :):):):):):):):):)
 
Toppen