Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är det bara där det finns elkontakter?Då blir väl campingägarna glada eftersom man måste besöka dom varje kväll för att ladda batterierna.
Och ändå är detta bara början!Det var inte många månader sen det pågick en upphetsad debatt om elhusbilar. Då fick vi, som antog att det nog skulle komma sådana rätt snart, veta att nåt då dumt inte var att tänka på i alla fall inte under väldigt lång tid. Nu är det inte för att säga: vad va det jag sa, som jag skriver det här, utan: Tänk vad tiden går när man har skoj!![]()
Knappast!Då blir väl campingägarna glada eftersom man måste besöka dom varje kväll för att ladda batterierna.
Största problemet är inte räckvidden som snart förlängs utan den egna åldern.Detta låter onekeligen kul bara synd att det är så dålig räckvidd
Det var inte många månader sen det pågick en upphetsad debatt om elhusbilar. Då fick vi, som antog att det nog skulle komma sådana rätt snart, veta att nåt då dumt inte var att tänka på i alla fall inte under väldigt lång tid. Nu är det inte för att säga: vad va det jag sa, som jag skriver det här, utan: Tänk vad tiden går när man har skoj!![]()
Knappast!
Laddstationerna kommer att stå ännu tätare än i Norge och norra Bohuslän.
Det här var veckans absolut roligaste inlägg i alla kategorier. Lite allvarligt att experten talar om att de flesta kommer att dra in årorna innan de kan åka elhusbil. Den kan alltså köpas i början av nästa år om man får tro artikeln. Man förväntar sig ett utomordentligt kraftigt ras av antalet medlemmar i HBK i närtid. Tråkigt!Vet inte i vilken tidsålder du är född, men dom allra flesta härinne kommer ha dragit in årorna innan dom får möjligheten att tillbringa en semester i en elhusbil. Och 20 mil anser jag är ett katastrofalt dåligt exempel för det är i gynnsamma förhållanden som mitt i sommaren, så fort kylan närmar sig halveras sträckan till 10 mil.
Minst 50 mil ska den klara och snabbladdas på 10-15 minuter för ytterligare 50 mil, om den sen kostar under 1,3-1,5 miljoner utan att ge avkall på säkerhet/värme så anser jag att dom lyckats och då tycker jag du kan trumma dig på bröstkorgen och säga; vad var det jag sa. Men du anser väll, oavsett pris hur lång räckvidden än är så har du fått rätt.
Redan min första bil i början på 80-talet gick att köra på batteri men oerhört kort sträcka. Märkligt att vissa påstår sig kämpa för miljön när man sen kör på oskattad villaolja i sitt fartyg samtidigt som man vill höja skatten på drivmedlet. Eller dom som påstår sig kämpa för miljön samtidigt som dom har en himla massa miljöförstörande leksaker hemma garaget eller dom som överhuvudtaget köpt en husbil.
Månlandningen påstås ha varit 1969 och hur många ggr har du varit på månen? Det fanns dom som sa att vi skulle kunna åka till månen, fast dom har aldrig kunnat säga: Vad var det jag sa!
Du kanske tillhörde den gruppen också, fast det vill du nog helst glömma. : p
Knappast!
Laddstationerna kommer att stå ännu tätare än i Norge och norra Bohuslän.
Månlandningen måste väl ändå varit din egen våta dröm. Jag är så nöjd med att få vara kvar på jorden och har alltid varit det.Du borde förbättra läsförståelsen, läs det en gång till innan du kommenterar.