• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elcykel, köpråd

Sv: Elcykel, köpråd

Vi har fått konverterat våra befintliga cyklar, det blev mycket bra. Varför vi inte köpte nya elcyklar berodde på att våra gamla cyklar var helt ok.
Intresserad kolla med elcykelexperten Habo

Hej!
Var har du köpt skärmar och pakethållare till din Folkvänlig Ikea elcykel?

Hänger ni era cyklar bak på cykelställen?
Jag är orolig att mitt inte skall hålla för två elcyklar. Har ni förstärkt upp dessa ställ på någotvis?

@lata dagar: Vi har precis de märkena Du funderar över, jag har en Batavus o hustrun en Ecoride. Båda cyklarna har ”mittmotor” d v s motorn i pedalerna. Batavus har Bosch o Ecoride Shimano, båda 8vxl med fotbromsar o hydrauliska skiv- o fälgbromsar. Vi är supernöjda med båda cyklarna, lång räckvidd (omkr 10 mil på ”mellanläget”) o kvaliten känns mkt bra. Vi har dem hängande bak o förvarar batterierna inne i bilen under färd. Vi kompletterade med varsin fyrkantig cykelkorg från Biltema att ha bak på pakethållaren - perfekt i storlek för bl a Aldis stora kassar, ett par lådor vin etc, Lycka till med köpet om det ff är aktuellt,

Lite info för er som är intresserade av IKEA's elcykel Folkvänlig. Cyklat 12 mil på den nu och är väldigt nöjd med den. Prisvärd, särskilt nu med elcykelpremie. Lite bonus i videon är bilder från Lyrestad ställplats och Göta Kanal.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen