• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elbil ??

J

Jarn

Guest
När jag var i Hamburg förra veckan såg man lite här och var i centrum gratis P-platser för El bilar med möjlighet att ladda batterierna samtidigt.
Jag vet inte om själva laddningen var gratis.

Jag såg då denna 90-tals Golf och tittade lite på den om det verkligen kunde stämma och tog även dessa två bilder.
Då kom ägaren ut från en närbutik precis intill och var aningen irriterad och undrade vad jag ville.
Han påstod att det var en fabriksombyggd Elbil från VW och fällde fram nummerskylten och visade att elkabeln gick in där. Jag såg dock inte själva kontakten, utan kabeln gick längre in.

Jag tror att det var ett finurligt sätt att få en gratis P-plats direkt vid jobbet eller finns det verkligen eldrivna Golfar av denna modellen.
Tycker ju inte fabriken skulle sats på att bygga om en sådan gammal bil....
 

Bilagor

  • 20140109_141337.jpg
    20140109_141337.jpg
    713,5 KB · Visningar: 9
  • 20140109_141357.jpg
    20140109_141357.jpg
    724,3 KB · Visningar: 11
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Elbil ??

Din misstanke är begriplig

om polisen är lika misstänksam, de kommer förmodligen att kunna granska registreringen omedelbart och ge en böte
- så hatten passar (dansk uttryck)

Omvänt kan det vara en idealist som kommer att försöka sin egen konstruktion på en gammal bil.
Hatten av för det :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen