• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elautomat

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2025
Dom nya elautomaterna i Gamla hamnen i RÅÅ funkar dåligt iallafall den vi skulle använda och inte gick det att få tag i någon från hamnförengen det var 3 st husbilar som körde därifrån igårkväll bara för att dom inte fick el
Dåligt av föreningen

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025
Dom nya elautomaterna i Gamla hamnen i RÅÅ funkar dåligt iallafall den vi skulle använda och inte gick det att få tag i någon från hamnförengen det var 3 st husbilar som körde därifrån igårkväll bara för att dom inte fick el
Dåligt av föreningen
Va bra då blev det plats till bilar med egen el.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Största problemet vi hade var att vi inte kunde ladda elcyklarna
Att ha en inverter installerad är en av åtgärderna för att "bygga klart" en husbil, rekommenderas.
Att utrusta husbilen med en bobatteribank av lämplig kapacitet och typ är det första man brukar få åtgärda.

bennyolle

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
23035
Medlemskap
2025
Dåligt av föreningen

Att ha en inverter installerad är en av åtgärderna för att "bygga klart" en husbil, rekommenderas.
Att utrusta husbilen med en bobatteribank av lämplig kapacitet och typ är det första man brukar få åtgärda.
Håller me kört 15 år aldrig letat el

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Njae. Att inte behöva 230 för mig, innebär att jag inte installerar inverter. Det finns så mycket som funkar på 12 volt och gasol. Visst kan elcyklarna bli utan ström någon dag, men de går lik förbannat att cykla på. Vi kör light, på alla plan och det funkar förbaskat bra. Så vi har byggt klart!

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Njae. Att inte behöva 230 för mig, innebär att jag inte installerar inverter. Det finns så mycket som funkar på 12 volt och gasol. Visst kan elcyklarna bli utan ström någon dag, men de går lik förbannat att cykla på. Vi kör light, på alla plan och det funkar förbaskat bra. Så vi har byggt klart!
Hehe... Treåenhalvtonnare (?)

Visst finns det mycket som kan köras på 12V, men bl.a. mikron, ismaskinen, kaffemaskinen har jag inte hittat nåt på 12V :(
Min cpap blev ett lyft dock för bobatteriet att köra på 12V via en dc/dc, även vinkylen går på 12V.
Allt lämpar sig inte att att köra via en 230V inverter.

Per.S

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35990
Medlemskap
2025
Dåligt av föreningen

Jag känner till ställplatsen ifråga.
Menar du att det separata ”el-kortet” som man köper inte fungerade att ladda upp det eluttag som ni ville använda?

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hehe... Treåenhalvtonnare (?)

Visst finns det mycket som kan köras på 12V, men bl.a. mikron, ismaskinen, kaffemaskinen har jag inte hittat nåt på 12V :(
Min cpap blev ett lyft dock för bobatteriet att köra på 12V via en dc/dc, även vinkylen går på 12V.
Allt lämpar sig inte att att köra via en 230V inverter.
Japp! Treåenhalvtonnare! :p Det är lite min stil. Att vara light. Diskret. Inte märkas så mycket. Vara lågmäld och finnas lite i bakgrunden..., sån är jag och min husbil! :cool: Mycket av det du behöver i din husbil har jag inte ens hemma! :) Men va fasen, det är väl härligt att vi är så olika!

Toppen