• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

el värme (elpatron)

M

mikkis

Guest
hej

Jag har ett underligt problem.
Då jag använder vårt elverk ( inbyggd 5kwh ) och startar elpatron/värmen i husbilen på 2 kWh så blir mina element väldigt heta. precis som det skall vara. Men då jag slår över i el centralen för att använda (landström) elstolpe så blir mina element enbart ljumna.. har fortfarande strömställaren för elpatron på 2kwh, Jag tror att elpatron enbart värmer på 1kwh då jag står på elstolpe. men är ej säker.

Har vattenburen värme kan tilläggas.
Någon som varit med om detta ?
Vad gör jag ?

Mikkis
 
F

F.d. 25060

Guest
Sv: el värme (elpatron)

God morgon!
Har du kollat spänningen på elverket? Nät spänning i USA är 110V och likadant i amerikanska husbilar, därav halv effekt på elpatronen.
Janne
 
M

mikkis

Guest
Sv: el värme (elpatron)

hej bra tanke husbil5 men allt el är bytt och elverket ger oxå 220 volt. min tanke var oxå först att det hade med det att göra men så är det inte...
Mikkis
 
M

mikkis

Guest
Sv: el värme (elpatron)

Pär & Marianne :
El stolpen ger 230 volt allt är som det ska vara utan det verkar vara nån styrning i husbilen eller elpatron som inte hänger med.

Tänker ta isät ytte kåpan tll el-patron för att se om bägge reläna ( styrningarna) hänger med vid "landström" . jobbigt då det små strular, tur det inte är 20 grader kallt allafall.

Tack själv för senats i kroksjön. trevligt var det att träffa er.

Mikkis
 
M

mikkis

Guest
Sv: el värme (elpatron)

Bengt-Åke Linder. Nej det var inte så simpelt heller. jag har ialafall mätt spänningarna i värmarna i elpatronen. kommit fram till att den slår inte till då jag kör med Landström den ena värmaren utan enbart då jag kör med egen stöm. Tror det är fel i min elcentral. kanske en fas ( kabel ) som släppt, eller så är det strömställaren där man slår på elpatronen. skall iallafall undersöka problemet i veckan. blir inte klok på detta märkliga fel iallafall.

Mikkis
 
Toppen