• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

El-fotsteg

F

F.d. 17941

Guest
Steg problem.
Vi har en Adria Corall 660, 2005.Där el-fotsteget lagt av..Steget "kan" heta Omnistep. B 45cm D 47 cm H(tjocklek) 7,5 cm. Förmodligen motorhaveri. Om jag beställer nytt från fabrik, är leveranstiden; slutet av oktober!.
Kan jag få tips om hur/var jag kan hitta ett snabbare inköpställe eller om jag kan byta till något annat fabrikat?
alla tips emottages med största tacksamhet!
Totte04

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025
Sv: El-fotsteg

Det var monterat ett el-fotsteget Omnistep som havererade.
Köpte ett av BiÖ och det blev ett Flamma likvärdigt fotsteg.

Bilagor

• DSC_0005.jpg
    DSC_0005.jpg
    424,3 KB · Visningar: 16

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Om det är ett Omnistep/Thulestep steg så finns det flera modeller i Kamas sortiment:
KAMA Fritid
Jag gissar på att de kan ha en del på lager.
Bilderna kanske kan vara till hjälp för att hitta rätt modell. Om det är svårt att se på ditt havererade steg så finns det säkert någon annan Corallägare här i klubben som kan peka ut rätt steg.

F

F.d. 17941

Guest

Det är bara ett steg som går ut !
Totte04

F

F.d. 17941

Guest

Skulle man kunna använda " Kama Thulestep C046-49 " ?
Totte04

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Ska du inte demontera gamla fotsteget först och se att det verkligen är motorn som havererat. Min Omnistep kärvade ihop för ett år sedan och i den var det två hävarmar som kärvat ihop pga smuts i lagringen! Ordentlig rengörning hjälpte!
// Göte J

F

F.d. 17941

Guest

Göte J
Tack!
Jag har haft Hb.n på verkstad. Uppgiften om motorn kommer från dem.
MEN jag tror du har rätt, jag ska "riva"isär eländet och titta på det, hoppas du har rätt.
Tack för "puscha" på mig !

Toppen