Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är det någon som har koll på elförbrukning i PlattTV kontra analog?
Bosse B
Har en DM-Tech 19 och är jättenöjd med den, har även den DVD och inbyggd digitalbox. Enda problemet med den var 12 volts kabeln som var underdimensionerad, plasten smälte i den och kortslöt plus och minus. Köpte till 12 volts lsadden eftersom den inte följde med TV:n. Jag köpte en kraftigare plugg sedan dess har allt fungerat kanon. Bättre bild än TV:n hemma och perfekt med allt inbyggt. Enkelt när man ska plocka ur TV:n för vinterförvaring, uatn et skatbo med sladdar. DM-Tech har i regel bra prisbild oxå. Vi betalade 3300 för vår 2008.Jag köpte nyligen en Dmtech 24 tum digital-TV på Netonnet. Den går på både 12 och 230 volt och har inbyggd både digitalbox (valfritt mark- eller satellit) och DVD/CD-spelare.
Mycket bra funktioner och prima bild och den är dessutom HD-klar med mpeg-4 (kommande HD-standard i Sverige. Används redan i Norge för alla kanaler och i Danmark för en del kanaler).
Jag har med precisionsamperemeter mätt upp strömförbrukningen. I 12-voltsläge drar den med digitalbox för marknätet 4,1 Ampere = 48,4 Watt. I stand-by läge drar den bara 1 Watt. Imponerande tycker jag. Tidigare hade jag en vanlig 15 tum analog-TV+digitalbox som jag drev via inverter. Drog totalt 10,5 Ampere = 126 Watt (Inverterns strömförbrukning).
Nu har jag dessutom 24 tum, mycket bättre bild, klart för HD-TV och DVD-spelare.
Samma TV finns också med mindre bild men då är den inte HD-klar utan det dom kallar HD-förberedd.
Har också DMtech 19 tum. Kanonbra med allt i ett och dessutom bra bild. Var det 12 voltskabeln som man köpte som tillbehör som var för klen? Isåfall får jag kolla min.Har en DM-Tech 19 och är jättenöjd med den, har även den DVD och inbyggd digitalbox. Enda problemet med den var 12 volts kabeln som var underdimensionerad, plasten smälte i den och kortslöt plus och minus. Köpte till 12 volts lsadden eftersom den inte följde med TV:n. Jag köpte en kraftigare plugg sedan dess har allt fungerat kanon. Bättre bild än TV:n hemma och perfekt med allt inbyggt. Enkelt när man ska plocka ur TV:n för vinterförvaring, uatn et skatbo med sladdar. DM-Tech har i regel bra prisbild oxå. Vi betalade 3300 för vår 2008.
Har också DMtech 19 tum. Kanonbra med allt i ett och dessutom bra bild. Var det 12 voltskabeln som man köpte som tillbehör som var för klen? Isåfall får jag kolla min.
Jan