• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ej ström i cigg.utag till hö. på instrumentbrädan.

G

Grötil

Guest
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: transit 2007
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2 TDCI
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Eura Mobil
Husbilsmodell: Profila 672 SB
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Elektronik
Strömmen i ut-taget till hö. på instrumentbrädan är bruten,säkringarna är hela.Är det någon som drabbats av detta och kan ge mig några ledtrådar ?

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Ledtråden du kan få är väl ledningarna! Skämt å sido, mät i uttaget om du har spääning i mittkontakten. Dvs mät i förhållande till annan jordpunkt än själva uttaget, då vet du vilen sida avbrottet finns på. Sedan är det väl bara att följa ledningarna och kolla kabelskorna att de är ok, även på säkringshållaren om felet ligger på plussidan.
// Göte J

F

F.d. 21685

Guest
En del ciguttag har en inbyggd tempsäkring som löser om det går för "varmt" i uttaget, detta överhettningsskydd går ej att återställa utan måste bytas,, kolla därför om du har spänning på flatstiftet på baksida ciguttag.

G

Grötil

Guest
Tack för alla tipps ! Nu är det löst det verkstaden gick bet på. Säkringen för cigg.uttag är hel men några steg till vänster om den var en 20 amp.bruten utan någon text i instruktions bökerna och den var till det uttag som sitter på högra delen av instrumentbrädan.

Toppen