• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Egna gamla fordon, kolla upp?

F

F.d. 30146

Guest
Kan man kolla upp fordon som man en gång ägt, trots att jag inte kommer ihåg regnummer på "alla" fordon man haft genom åren?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Egna gamla fordon, kolla upp?

Regnumret lär du ha. Gjorde det för ett tag sedan när det va mycket fritid. Rätt intressant faktiskt. Vissa borta, vissa bilar var nu släpkärra. Det roligaste va att den första husvagnen vi hade med årsmodell 1969 fanns kvar men avställd.
 
F

F.d. 25109

Guest
Sv: Egna gamla fordon, kolla upp?

Kan man kolla upp fordon som man en gång ägt, trots att jag inte kommer ihåg regnummer på "alla" fordon man haft genom åren?

Du kan begära att få ett udrag ur Transportstyrelsens dataregister. Du har rätt att göra en sådan begäran varje år enligt datalagen. (gäller f.ö. gentemot alla företag och myndigheter) Har de uppgifterna så får du reda på dina tidigare fordon.
 
F

F.d. 30146

Guest
Sv: Egna gamla fordon, kolla upp?

Då ska jag kontakta transportstyrelsen, jag hör av mig här på forumet när jag fått svar.
 
F

F.d. 30146

Guest
Sv: Egna gamla fordon, kolla upp?

Nej, det gick inte bra, och så här svarade trafikregistret.

Vi kan inte få fram några uppgifter om tidigare fordonsinnehav. Det vi kan
få fram är vad man äger idag.:msn_cry:
 
Toppen