• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Eftermontera dragkrok Fiat Ducato 2025

LessIsMore

HBK Intresserad
Kommun
Västerås
Hej!

Eftermonterade en dragkrok på min Knaus Boxlife, årsmodell 2025. Skulle precis fortsätta installera ett 13 pins elkit för släpvagnskontakten när jag såg att et finns förkopplade anslutningar i höger uttag på stötfångaren. Vet någon vad dessa är till för? Kan det vara fördragen el för att lätt kunna koppla in kontakten till släpvagnen och i så fall hur får man tag på den anslutningskabeln med kontakt? Eller kan det vara fördragen el till backsensorer eller ngt annat?

Tacksam för hjälp!

Fredrik

Senast redigerad av en moderator:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej!

Eftermonterade en dragkrok på min Knaus Boxlife, årsmodell 2025. Skulle precis fortsätta installera ett 13 pins elkit för släpvagnskontakten när jag såg att et finns förkopplade anslutningar i höger uttag på stötfångaren. Vet någon vad dessa är till för? Kan det vara fördragen el för att lätt kunna koppla in kontakten till släpvagnen och i så fall hur får man tag på den anslutningskabeln med kontakt? Eller kan det vara fördragen el till backsensorer eller ngt annat?

Tacksam för hjälp!

Fredrik
Du bör ha en anpassad sats till din bil, det är inte lämpligt på nyare bilar att plocka anslutningarna från bakljusen.

Toppen