• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Efterlyser hund- och parkeringsvänliga restaurang-o fikaptips i och utanför Göteborg

T68

HBK Medlem
Inlägg
923
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Ska vara några dagar i Gbg i samband med besök på Sahlgrenska. Vi har husbilen och hundar med denna gång. Så om vi ska äta ute vill vi gärna både kunna parkera i närheten och få ta med jyckarna.

Pga hälsoskäl så är det inget riktigt bra alternativ att ställa husbilen på campingen och åka kollektivt.

Vi kan åka en bit o behöver inte hålla oss jättecentralt

Tack på förhand för tips!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Ska vara några dagar i Gbg i samband med besök på Sahlgrenska. Vi har husbilen och hundar med denna gång. Så om vi ska äta ute vill vi gärna både kunna parkera i närheten och få ta med jyckarna.

Pga hälsoskäl så är det inget riktigt bra alternativ att ställa husbilen på campingen och åka kollektivt.

Vi kan åka en bit o behöver inte hålla oss jättecentralt

Tack på förhand för tips!
Seglora camping ca en timme till Sahlgrenska finns goda kebabrullar och fika med mera
 
  • Gilla
Reaktioner: T68
F

F.d. 68090

Guest
En favorit jag och Tintin (min hund) har är Klova Hamnkrog ute på Hönö, brukar finnas parkering intill, annars finns Ställplatser i närheten. Annars är det alltid bra att ladda ner appen "ta med hunden" eller gå in på hemsidan Ta Med Hunden!
 
  • Gilla
Reaktioner: T68

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.141
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Tips: Det finns en husbilsparkering på Medicinarberget nära Sahlgrenska.

I Kungälv finns en ställplats vid fästningen. Restaurang finns ca 150 m därifrån
 
  • Gilla
Reaktioner: T68
Toppen