• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Effektiv elektrisk musfälla med wifi som skickar notiser vid fångst direkt till din telefon

Frippe73

FD HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
24607
Medlemskap
2021
Hej på er,
Vill dela med oss utav det vi har hittat som vi tycker är den ultimata musfällan till husbilen, perfekt ifall vi har ställt av husbilen och vinterförvarar den någonstans. Med Wifi kan vi övervaka fångst i fällan genom att direkt få notiser till telefonen. Kanske en bra julklapp till någon


Ha de gott,
Med vänliga hälsningar
Fredrik & Eleonor
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Hur många behöver man ha ? Finns kanske många möss som jobbar innan man hinner tömma på vinterförvaringen.
 

Frippe73

FD HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
24607
Medlemskap
2021
Hej, Ja man får åka till husbilen och tömma fällan när man får en notis om fångst till telefonen:). Min erfarenhet är att de småliven är kannibaler och om en död mus får ligga länge i en fälla så börjar de andra äta på den. :msn_thumbup:
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Hur många behöver man ha ? Finns kanske många möss som jobbar innan man hinner tömma på vinterförvaringen.
Denna finns även i multi-kill utförande. Tyvärr då utan wifi-uppkoppling.
Men har man inte wifi ändå, så är den nog ett alternativ. Fångar upp till 10 st innan den ska tömmas.
Jag köpte en med wifi för ett par månader sedan. Fångat en på vinden. Den är smidig att ha där, då man inte behöver kolla den så ofta. Nu får jag en notis om den behöver tömmas och jag slipper klättra upp på vinden. I HB'n har jag ingen än.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Måste man inte ladda fällan med något bete,och där igenom locka in möss i husbilen
Ja, så är det ju. Därför jag inte kommit till skott på att fixa en till Hb'n.
Vill ogärna locka in dem. Men funderar på fällor i närheten av Hb'n. Finns lådor för vanliga fällor att innesluta dessa fällor-så inte katter eller andra djur fastnar Bara mössen kommer in.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Ja, så är det ju. Därför jag inte kommit till skott på att fixa en till Hb'n.
Vill ogärna locka in dem. Men funderar på fällor i närheten av Hb'n. Finns lådor för vanliga fällor att innesluta dessa fällor-så inte katter eller andra djur fastnar Bara mössen kommer in.
Har tagit en vanlig kaklåda i plast med lock. Gjort ett litet håll i sidan och placerat musfällan i lådan. Fungerar perfekt.
 
Toppen