• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Effektbox

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Effektbox

Jag kör med Mats Olsson s speedkitbox, kika under Företagsforumet och det är även 10 % på produkterna.
Jag tycker att det fungerar bra mera körglädje men bränslebesparande tror jag inte att det är.
Har du färddator så kommer den inte stämma sedan pga att boxen lurar parametrarna.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Fundera på om du verkligen behöver en. Om du då anser att du behöver en så är det bäst att istället programmera om ECU:n direkt.
Alla tillkopplade boxar fungerar så att de förvränger signalen mellan givarna och ECU:n (styrprocessorn).
Detta kan fungera bra men det kan också vara en källa till bekymmer och det är stor skillnad på hur väl de olika boxarna är utprovade.

Att rekommendera något speciellt märke vill jag inte åta mig, det finns nog andra här som har både goda och mindre goda erfarenheter av olika boxar.
Hör gärna också om du kan få tag på program som som ställer om ECU:n direkt (och någon som kan utföra det).

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Jag kör med Mats Olsson s speedkitbox, kika under Företagsforumet och det är även 10 % på produkterna.
Jag tycker att det fungerar bra mera körglädje men bränslebesparande tror jag inte att det är.
Har du färddator så kommer den inte stämma sedan pga att boxen lurar parametrarna.

Hej

Samma här. Funkar perfekt.

F

F.d. 53358

Guest

Min granne är bonde, han satte in en trimbox på den nya traktorn. Motorn blev väldigt stark, men det blev inte växellådan, den havererade. Garantin gällde inte med trimboxen. Det blev en väldigt dyr historia. Jag kommer inte att sätta in någon trimbox på min HB.
Ha en trevlig dag Uno

F

F.d. 53334

Guest

Hej vi köpte RACECHIP från tyskland 1100kr med frakt funkar jättebra

tommya

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
7112
Medlemskap
2025

Monterade in en effektbox DieselKraft i min Dethleffs HB 131 hk blev 155Hk det blev helt otrolig skillnad nu kan man använda 6.ans vx också -1,1 dl per mil mycket nöjd.
7112 Tommya

Toppen