• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

effektbox

P

per-olof

Guest
var kan man köpa effektbox till hymer fiat 2.5 td och kan man montera själv.

I

Ice-Man

Guest
Sv: effektbox

Här finns till de flesta bilar: KCR | Effektboxar till mer än 2 000 modeller | Produktfakta
Just denna till Fiat Ducato 2,5 TDI Bosch system för motorer med VP37 pump. 4 kablar ansluts med medföljande skarvklämmor. Ger 20 hk och 60 Nm extra.

Boxen monteras in vid original kontakten till dieselpumpen med hjälp av en monteringssats. En potentiometer skall justeras vilket gör att boxen blir anpassad för just den bilen man skall montera på. Man kan också montera en strömbrytare till boxen pluskabel och kan där igenom skifta mellan original och modifierad.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej per-olof, kolla noga innan du köper. Boxtrimmning av 2,5 motorn har varit uppe förr och det verkar tyvärr inte som BOSCH pumpen med solenoider som går att boxtrimma sitter i så många husbilar. I en hel del kanske de flesta sitter en LUCAS-pump och den är helt mekanisk. Om du har BOSCH-pump kolla även att det är den rätta.
Här har du länken till förra gången ämnet var uppe. Läs nedåt till du läst alla inlägg.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t26905/

M.v.h. JANKRO.

P

per-olof

Guest

hur tar man reda på vilken motor och vilken pump som sitter i. min hymer b544 är impoterad så jag har ingen svensk instruktionsbok.tacksam för hjälp!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Eftersom den här frågan om 2,5 TDi dyker upp med jämna mellanrum, och det mest verkar vara rykten som säger att pumpen finns i Ducato, Så skulle jag vilja ställa frågan.

Är det någon som äger, har ägt, eller känner någon som äger, eller har ägt en Fiat Ducato 2,5 Turbodiesel intercooler (ca. 116 hk orginal) plåtskåp, lastbil eller husbil som har gått att boxtrimma därför den har varit utrustad med "rätt" BOSCH dieselpump?

Pumpen det handlar om verkar mest ha varit monterad i VAG gruppens bilar men var en Bosch-utveckling av den helmekaniska så den kan ju ha sålts till flera biltillverkare.

Väntar med spänning på JA-svar JANKRO.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Om jag förstått det rätt är det bara bilar med katalysator som har den, jag har sett en del till salu i Tyskland.

F

F.d. 16652

Guest

Hej på dig PELLE.
Jag har kollat lite på nätet efter vi pratade med Arild (norsken)i ED du vet,
det är mycket olika priser,men vi skal väl hitta någon.
Har du köpt överdrag på Jula som vi pratade om.
Vi hörs
MVH Egil.

P

per-olof

Guest

nej jag har inte köpt något överdrag jag bryr mig inte omm det i år jag har värme på i husbilen istället. det verkar inte somm det går att chippa våran bil efter vad jag kan förstå på nätet. ha det!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Om jag förstått det rätt är det bara bilar med katalysator som har den, jag har sett en del till salu i Tyskland.

Tack Montreal, Nästa gång jag ser en som är märkt med CAT på framskärmen, så skall jag gå fram och se snäll ut (vilket jag är :D) och be att få titta under huven på den.

JANKRO.

Toppen