• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eberspächer

F

F.d. 10616

Guest
Hej
Jag har bara varit med i klubben i ca 3 veckor och haft husbilen lika länge(eller kort). Det sitter ett luftvärmepaket i bilen som enbart går på gasol. Jag har en eberspächer med varmvattenberedare defrosterpaket och värmväxlare (vattenburen 4 kw) har suttit i en båt. Funderar på att montera detta i bilen, vad tror du om det. Att kunna få gångvärme gratis vore fint och att få varmvatten genom att starta värmaren. Måste va kanon att värma motorn på detta sättet oxå. Är det någon som har monteringstips på detta. I båten fick jag varnvatten genom att starta värmaren och jag tror den värmde motorn samtidigt

Har en fråga till, i taket på husbilen sitter ett agregat som ger både värme och kyla men det fungerar endast när man har landström. Har fått tips om att montera en generator som ger ström genom en inverter eller att skaffa ett elverk modell större( har ett på 900 w men det ger bintre tillräckligt med ström

:confused::confused:
 

janne A

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2024
Sv: Eberspächer

Hej braastaleif

Ta en tur till Mickes Allservice (vägen ner mot Lingatan) så kan du få alla tips du behöver angående både värme och elförsörjning.

//Janne
 
Toppen