• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Easy go+

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.722
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Vet ej. Jag var i Tyskland igår.
Vart lite fundersam när man tittar på din bild "Easy go gäller i Danmark Norge Sverige Tyskland Österrike Slovenien"
Vet att Slovenien för ett par år sen var på väg att införa Easy go +, men sist vi åkte genom Slovenien gällde DarsGo som man kunde hämta på bensinmackar innan gränsen, och lämna tillbaka innan gränsen ut.
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024

Christer61

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Hej. Någon som fått senaste versionen av Easygo+? Vi fick våran förra veckan och det verkar som man måste registrera den på ett gobox försäljningsställe? Lite svårt med tyska men det verkar vara med instruktioner till personalen som utfärdar gobox.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Den stora skillnaden är att Slovenien nu är upptaget på Dars hemsida som ett anslutet land! Kanske inte helt framme men betydligt närmre.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.067
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Den stora skillnaden är att Slovenien nu är upptaget på Dars hemsida som ett anslutet land! Kanske inte helt framme men betydligt närmre.
Den text du referar till har funnits på hemsidan något år i allafall,har sett exakt likadant ut länge,jag ställde fråga till Dars förra året och fick svar att EasyGo inte var aktuellt i dagsläget.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Den text du referar till har funnits på hemsidan något år i allafall,har sett exakt likadant ut länge,jag ställde fråga till Dars förra året och fick svar att EasyGo inte var aktuellt i dagsläget.
Menar du att Slovenien funnits upptaget som en av anslutna länder under menyn "Här kan du använda EasyGo"? Dvs den menyn som Kent refererade till? Det har i så fall jag missat totalt! För mig är det annars den stora nyheten.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.067
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Menar du att Slovenien funnits upptaget som en av anslutna länder under menyn "Här kan du använda EasyGo"? Dvs den menyn som Kent refererade till? Det har i så fall jag missat totalt! För mig är det annars den stora nyheten.
Ja,jag har sett denna text tidigare,men något kanske har hänt sedan dess,enklast är att kontakta Dars som jag gjorde förra året,då får du definitivt besked.
 

Toek

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2024
Har fått en nyligen å verkar som att man inte behöver reg den någonstans utan de som har avtal med Go box +där skall det fungera ????..Men du behöver reg ditt betalkort på Go plus+ på din sida.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Har fått en nyligen å verkar som att man inte behöver reg den någonstans utan de som har avtal med Go box +där skall det fungera ????..Men du behöver reg ditt betalkort på Go plus+ på din sida.
Nu är det lite otydligt vad som är vad här, Go box + vad är det? EasyGo + så är det BroBizz som ordnar avtalet med Asfinag Och GoBox blir direkt med Asfinag!
 

Christer61

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
33164
Medlemskap
2024
Har fått en nyligen å verkar som att man inte behöver reg den någonstans utan de som har avtal med Go box +där skall det fungera ????..Men du behöver reg ditt betalkort på Go plus+ på din sida.
Vi fick vår Easygo+ nyligen och jag tolkar det som man måste registrera den när man åker in i Österrike. Denna blankett verkar ju vara en instruktion till personalen på försäljningsställe för Gobox hur dom registrerar boxen. Eller?
 

Bilagor

  • C9170D06-BC8B-4E23-92AD-0E6D450EBFCA.jpeg
    C9170D06-BC8B-4E23-92AD-0E6D450EBFCA.jpeg
    923,1 KB · Visningar: 43

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.067
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Vi fick vår Easygo+ nyligen och jag tolkar det som man måste registrera den när man åker in i Österrike. Denna blankett verkar ju vara en instruktion till personalen på försäljningsställe för Gobox hur dom registrerar boxen. Eller?
Det absolut enklaste är att skicka ett mail till EasyGo i Danmark,då får du klart svar på frågan.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Vi fick vår Easygo+ nyligen och jag tolkar det som man måste registrera den när man åker in i Österrike. Denna blankett verkar ju vara en instruktion till personalen på försäljningsställe för Gobox hur dom registrerar boxen. Eller?
Nej, den texten är för att bevisa vid kontroll i österrike att Easygon funkar på samma sätt som Goboxen, ni behöver inte göra något mer, Brobizz har skött all kontakt med AS Finag. dokumentet ska finnas med i husbilen. Easygon är bara att rulla iväg med, men glöm inte uppdatera kreditkortet + öppet för internet o utlandsköp
 
Toppen